Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Consumer promotion in a case of prohibition of public advertising
  • Home
  • /
  • Consumer promotion in a case of prohibition of public advertising
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 38 (2011) /
  4. Articles

Consumer promotion in a case of prohibition of public advertising

Authors

  • Katarzyna Liczmańska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu http://orcid.org/0000-0001-6548-055X

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2011.007

Keywords

consumer promotion, communication, advertising

Abstract

In today’s economic reality, when a major economic force is competition main purpose of the business is customer satisfaction. The company needs to operate efficiently conduct large-scale promotional activities aimed at activation of the sale. The liquor industry a major hurdle in marketing communications are state restrictions prohibiting advertising. The article argues that in the face of a total ban on public advertising can still influence the purchasing decisions and activate sales.

References

Alvarez B. A., Casielles R. V. (2005), Consumer evaluations of sales promotion: the effect on brand choice, „European Journal of Marketing”, vol. 39, Iss: 1/2. DOI: http://dx.doi.org/10.1108/03090560510572016

Cummins J., Mullin R. (2005), Promocja sprzedaży, Helion, Gliwice.

Dhar S. K., Hoch S. J. (1996), Price discrimination using in-store merchandising, „Journal of Marketing”, vol. 60, January. DOI: http://dx.doi.org/10.2307/1251885

Ehrenberg A. S. C., Hammond K., Goodhardt G. J. (1994), The after-effects of pricerelated consumer promotions, „Journal of Advertising Research”, July–August.

Germain R., Iyer K. N. (2006), The interaction of internal and downstream integration and its association with performance, „Journal of Business Logistics”, vol. 27/2. DOI: http://dx.doi.org/10.1002/j.2158-1592.2006.tb00216.x

Haffer M. (1998), Determinanty strategii nowego produktu polskich przedsiębiorstw przemysłowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.

Kotler Ph. (1999), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa.

Kotler Ph. (2004), Odpowiada na pytania na temat marketingu, DW Rebis, Poznań.

Kozłowska A. (2011), Reklama, techniki perswazyjne, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.

Pawlak-Kołodziejska K. (2011), Komunikacja marketingowa, w: „Marketing. Podręcznik akademicki”, redaktor naukowy K. Andruszkiewicz, TNOiK Dom Organizatora, Toruń.

Mazurek-Łopacińska (2003), Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.

Wiktor J. (2005), Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Wiśniewska A. (2005), Czynniki decydujące o wrażliwości konsumentów na markę, w: Instrumenty kształtowania wizerunku marki, red. A. Grzegorczyk, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.

Witek-Hajduk M. K. (2011), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2011-12-01

How to Cite

Liczmańska, Katarzyna. 2011. “Consumer Promotion in a Case of Prohibition of Public Advertising”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 38 (December):91-102. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2011.007.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 38 (2011)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 962
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

consumer promotion, communication, advertising
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop