POTENCJAŁ ABSORPCYJNY W ŚWIADOMOŚCI NACZELNEGO KIEROWNICTWA BANKÓW

Waldemar Glabiszewski

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/4967

Abstrakt


W niniejszym opracowaniu autor przybliża pojęcie i istotę potencjału absorpcyjnego przedsiębiorstwa oraz wyznacza ogólny zarys jego struktury, by następnie w części empirycznej dokonać oceny poziomu świadomości jego istnienia wśród naczelnego kierownictwa działających w Polsce banków komercyjnych. Tym samym poszukuje odpowiedzi na nurtujące go pytanie: czy przywołani menedżerowie zdają sobie sprawę z tego, że każde przedsiębiorstwo posiada wyodrębniony obszar konkretnych zdolności do absorpcji nowej wiedzy, które należy celowo wykorzystywać w bieżącej działalności i rozwijać na rzecz budowania przewag konkurencyjnych.

Słowa kluczowe


potencjał absorpcyjny, zarządzanie wiedzą, zasoby przedsiębiorstwa

##plugins.generic.alm.title##

##plugins.generic.alm.loading##

Metrics powered by PLOS ALM






ISSN (print) 1689-8966
ISSN (online) 2450-7040

logo
 
 
 
Action funded by the Ministry of Science and Higher Education under the contract number 916/P-DUN/2019 by funds dedicated to dissemination of research findings. Preparing for publication papers in English and employing reviewers affiliated in research institutions abroad in 8 issues of the journal Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie in 2019-2020: Vol. 46, No. 1-4 (2019), Vol. 47, No. 1-4 (2020)

Partnerzy platformy czasopism