Turystyka kulturowa a muzea: oczekiwania i szanse współpracy
References
Barańska Katarzyna
: Muzeum w sieci znaczeń. Zarządzanie z perspektywy nauk humanistycznych, Kraków: Wydawnictwo Attyka.
• Becker Christian, Höcklin Sylvia
: Museumsmanagement, [w:] A. Dreyer (red.), Kulturtourismus, München/Wien: Oldenburg Verlag.
• Benediktsson Gudbrandur
: Museums and tourism. Stakeholders, resource and sustainable development, Göteborg: University Göteborg.
• Folga-Januszewska Dorota
: Muzeum: Definicja i pojęcie. Czym jest muzeum dzisiaj?, „Muzealnictwo”, nr 49.
• Gaweł Łukasz
: Szlaki dziedzictwa kulturowego. Teoria i praktyka zarządzania, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
• Hausmann Andrea
: Besucherorientierung von Museen unter Einsatz des Benchmarking, Bielefeld: Transcript.
• Hausmann Andrea
: Kulturtouristen als wichtiges Besuchersegment im Marketing von Kulturbetrieben, „Tourismus Journal – Zeitschrift für tourismuswissenschaftliche Forschung und Praxis” R. 6, nr 1.
• Hausmann Andrea
: Das Marktsegment Kulturtourismus – Handlungsstrategien für Museen, „Kulturmanagement und Kulturbetriebe”, z. 2.5.
• Heinze Thomas
: Kulturponsoring, Museumsmarketing, Kulturtourismus, Wiesbaden: Westdeutscher Verlag.
• ICOM Statutes adopted during the 21st General Conference in Vienna, Austria, in 2007.
• Jungmann Josef Andreas
: Die Frohbotschaft und unsere Glaubensverkündigung, Regensburg: Pustet.
• Kriegner Edith
: Museen und Tourismus. Chancen und Probleme der Kooperation am Beispiel ausgewählter Museen, „TRANS”, nr 15.
• Maksymowicz Anitta
: Zadania muzeum regionalnego wobec turystów zagranicznych, [w:] Rola muzeów w turystyce i krajoznawstwie, red. A. Toczewski, Zielona Góra: Wydawnictwo Muzeum Ziemi Lubuskiej.
• McKercher Bob, Du Cros Hillary
: Cultural Tourism: The Partnership Between Tourism and Cultural Heritage Management, London/New York: Routledge.
• Mikos v. Rohrscheidt Armin
a: Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy, wyd. 2 (rozszerzone), Poznań: Wydawnictwo KulTour.pl.
b: Regionalne szlaki tematyczne. Idea, potencjał, organizacja, Kraków: Wydawnictwo Proksenia.
: Poznańskie muzea w kontekście standardów i potrzeb współczesnej turystyki kulturowej, [w:] Obcy w Poznaniu. Historyczna metropolia jako ośrodek turystyki kulturowej, red. A. Mikos v. Rohrscheidt, Kraków Wydawnictwo Proksenia.
• Mosz Jakub
: Muzeum sztuki jako turystyczna atrakcja cywilizacji ponowoczesnej, [w:] Rola muzeów w turystyce i krajoznawstwie, red. A. Toczewski, Zielona Góra: Wydawnictwo Muzeum Ziemi Lubuskiej.
• Nowacki Marek
: Rola muzeum regionalnego w turystyce i krajoznawstwie, [w:] Rola muzeów w turystyce i krajoznawstwie, red. A. Toczewski, Zielona Góra: Wydawnictwo Muzeum Ziemi Lubuskiej.
Nowacki Marek
: Aktualne tendencje na rynku atrakcji dla zwiedzających, [w:] Kultura i turystyka. Razem, ale jak?, red. A. Stasiak, Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa.
• Pawlicz Adam
: Zastosowanie technik yield management w komercjalizacji turystyki kulturowej, „Turystyka Kulturowa”, nr 1.
• Piekarska-Duraj Łucja, Idziak Piotr
: Małe muzea jako miejsca spotkań istotnych, [w:] Kultura i turystyka. Miejsca spotkań, red. B. Krakowiak, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Łódź: Wydawnictwo ROTWŁ.
• Stasiak Aandrzej
, O potrzebie rewolucji w polskim muzealnictwie XXI wieku, [w:] Kultura i turystyka. Razem czy oddzielnie?, red. A. Stasiak, Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa.
• Steinecke Albrecht
: Kulturtourismus. Marktstrukturen, Fallstudien, Perspektiven, München/Wien: Oldenburg Verlag.
Strony internetowe:
• www.inst.at/trans/15Nr/09_1/kriegner15.htm; data odczytu: 10.10. 2015.
Dokumenty:
• Ustawa z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach z późniejszymi zmianami z dnia 29 czerwca 2007, Tekst ujednolicony: Dziennik Ustaw – rok 2007, nr 136, poz. 956 z dnia 31.07.2007.
• ICOM Statutes. adopted during the 21st General Conference in Vienna, Austria, in 2007.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
- The authors give the publisher (Polish Ethnological Society) non-exclusive license to use the work in the following fields:
- recording of a Work / subject of a related copyright;
- reproduction (multiplication) Work / subject of a related copyright in print and digital technique (ebook, audiobook);
- marketing of units of reproduced Work / subject of a related copyright;
- introduction of Work / object of related copyright to computer memory;
- dissemination of the work in an electronic version in the formula of open access under the Creative Commons license (CC BY - ND 4.0).
- The authors give the publisher the license free of charge.
- The use of the work by publisher in the above mentioned aspects is not limited in time, quantitatively nor territorially.
Stats
Number of views and downloads: 70
Number of citations: 0