Kolekcjonowanie jako doświadczenie haptyczne. Refleksje teoretyczne
Abstrakt
Bibliografia
• Arendt Hannah
: Introduction, Walter Benjamin 1892–1940, [w:] W. Benjamin Illuminations, red. H. Arendt, New York: Schocken.
• Arystoteles
: O duszy, [w:] Arystoteles, Dzieła wszystkie, t. 3, przeł. P. Siwek, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
• Chatwin Bruce
: Utz, przeł. M. Michałowska, Warszawa: Świat Książki.
• Baekeland Frederic
: Psychological aspects of Art Collecting, [w:] Interpreting Objects and Collections, red. S. M. Pearce, London and New York: Routledge.
• Banaś Paweł
: O poniektórych radościach kolekcjonerstwa, [w:] Fenomen radości, red. J. Grad, A. Grzegorczyk, P. Szkudlarek, Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
• Benjamin Walter
: Unpacking My Library. A Talk about Book Collecting, [w:] W. Benjamin Illuminations, red. H. Arendt, New York: Schocken.
: Pasaże, przeł. I. Kania, red. R. Tiedemann, Kraków: Wydawnictwo Literackie.
• Brach-Czaina Janina
: Błony umysłu, Warszawa: Wydawnictwo Sic!.
• Böhme Hartmut
: Fetyszyzm i kultura, przeł. M. Falkowski, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Freeland Cynthia
: Aristotle on the Sense of Touch, [w:] Essays on Aristotle’s De Anima, red. M.C. Nussbaum, A.O. Rorty, 1992, Oxford: Clarendon.
• Frydryczak Beata
: Świat jako kolekcja. Próba analizy estetycznej natury nowoczesności, Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
• Gołaszewska Maria
: Estetyka pięciu zmysłów, Warszawa-Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Górnicka-Zdziech Izabela
: Przewodnik zacnego kolekcjonera według Franciszka Starowieyskiego, Warszawa: Prószyński i S-ka.
• Klekot Ewa
: Glina: o dyskursywnej niewyrażalności mētis, „Etnografia Nowa”, Nr 3.
• Minkowski Eugène
: Dotyk, przeł. M. Polak, „Kronos”, Nr 3.
• Peterson Mark
: The Senses of Touch. Haptics, Affects and Technologies, Oxford, Nowy York: Berg.
• Pomian Krzysztof
: Zbieracze i osobliwości. Paryż, Wenecja XVI-XVII wiek, przeł. A. Pieńkos, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
• Scott James C.
: Seeing like a State, New Haveb & London: Yale University Press.
• Shallcross Bożena
, Rzeczy i zagłada, Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych, UNIVERSITAS.
• Simmel Georg
: Socjologia zmysłów, [w:] G. Simmel, Most i drzwi. Wybór esejów, przeł. M. Łukasiewicz, Warszawa: Oficyna Naukowa
• Sławek Tadeusz
: Cienie i rzeczy. Rozważania o dotyku, [w:] W przestrzeni dotyku, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów: Miejski Dom Kultury „Batory”. Dostęp on-line: 01.09.2014 http://mediummundi.pl/teksty/slawek_cienie.pdf.
• Sommer Manfred
: Zbieranie. Próba filozoficznego ujęcia, przeł. J. Merceki, Warszawa: Oficyna Naukowa.
• Sontag Susan
: Miłośnik wulkanów, przeł. J. Anders, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
• Struzik Elżbieta
: Fenomen dotyku w tradycji filozoficznej i współczesnej refleksji humanistycznej, [w:] W przestrzeni dotyku, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów: Miejski Dom Kultury „Batory”.
• Tańczuk Renata
: Ars colligendi. Kolekcjonowanie jako forma aktywności kulturalnej, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
• Urry John
: Socjologia mobilności, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Tatarkiewicz Władysław
: Skupienie i marzenie, [w:] W. Tatarkiewicz, O filozofii i sztuce, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:
a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);
c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;
e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 4.0).
2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.
3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 84
Liczba cytowań: 0