Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Quality in Sport

The marketing in crisis situations on the example of the volleyball club AZS Częstochowa SSA
  • Home
  • /
  • The marketing in crisis situations on the example of the volleyball club AZS Częstochowa SSA
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 4 No. 1 (2018) /
  4. Articles

The marketing in crisis situations on the example of the volleyball club AZS Częstochowa SSA

Authors

  • Sławomir Kowalski Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania http://orcid.org/0000-0002-5421-5053

DOI:

https://doi.org/10.12775/QS.2018.001

Keywords

sport, sports marketing, marketing management, volleyball, Internet, media, marketing sportowy, zarządzanie marketingiem, piłka siatkowa

Abstract

The basic objective of the article is to define the main directions of development of sports marketing in crisis situations. The article is also aimed at showing marketing activities and using the method of influencing current and potential fans. The basic research subject is the volleyball men's club AZS Częstochowa SSA. The article analyzes the effects of marketing activities after the fall from PlusLiga and their analysis in terms of effectiveness based on data from the surveyed Club. The basic results contained in the article are specific corrective actions and their model presentation. In practice, that analyze can be used to build a new identity and marketing policy in crisis situations, such as a degradation to a lower class or a lower level of sport. The presented information and their analysis are an original attempt of a model approach to sports club management and its values in difficult situations from a marketing point of view.

References

Black S. (2005), Public Relations, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, s. 15.

Blythe J. (2002), Komunikacja marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 139.

Budzyński W. (2008), Public Relations, Zarządzanie reputacją firmy, Wydawnictwo Poltekst, Warszawa, s. 11.

Halemba P., Kucharski M., Juchimiuk M., Marketing sportowy na przykładzie klubów profesjonalnej ligi piłki siatkowej, Wydawnictwo AWF Katowice, s. 82.

Hanarz J.(2007), PR organizacji sportowej, "Marketing w praktyce" nr 8, s. 18-20.

Klisiński J. (2008), Marketing w biznesie sportowym, Wyższa Szkoła i Administracji w Bytomiu, Bytom, s. 83.

Kuźbik P. (2015), Zarządzanie klubem sportowym w sytuacjach kryzysowych, Marketing i Rynek, tom 22., nr 5, s. 480.

Nowacka A., Nowacki R., Podstawy marketingu. Podręcznik, Difin, Warszawa 2006, s. 208-209.

Sznajder A. (2008), Marketing sportu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 209.

www.azsczestochowa.pl/klub/historia/96-od-improwizacji-do-profesjonalizmu.html (12.04.2018).

www.azsczestochowa.pl/sponsorzy (12.04.2018).

www.czestochowa.wyborcza.pl/czestochowa/7,48725,22325741,azs-czestochowa-klub-ma-nowego-wlasciciela-i-zarzad.html (13.04.2018).

www.kurs.forfame.pl/kurs/pluginfile.php/36/mod_resource/content/1/Modu%C5%82%20II%20-%20PR%20w%20sporcie.pdf (15.04.2018).

www.radiopanorama.pl/wokol-bialo-zielonych-czyli-wracamy-po-swoje (15.04.2018).

Quality in Sport

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2018-05-19

How to Cite

1.
KOWALSKI, Sławomir. The marketing in crisis situations on the example of the volleyball club AZS Częstochowa SSA. Quality in Sport. Online. 19 May 2018. Vol. 4, no. 1, pp. 7-17. [Accessed 16 June 2025]. DOI 10.12775/QS.2018.001.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 4 No. 1 (2018)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1172
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

sport, sports marketing, marketing management, volleyball, Internet, media, marketing sportowy, zarządzanie marketingiem, piłka siatkowa
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop