EMBEDDING SUSTAINABLE BUSINESS PRACTICE: A BETTER BUSINESS MODEL
DOI:
https://doi.org/10.12775/JPM.2015.011Keywords
social and environmental risks, sustainable business, embedding sustainable business practice, social entrepreneurship, CSR, Corporate Social Responsibility, Stages of Maturity, The Responsible Business Target, SMEsAbstract
Cel: Autor określa podstawę dla nowego programu badawczego mającego na celu wykazanie, że poprzez zachęcanie menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) [1] do podjęcia pozytywnego podejścia do zagrożeń społecznych i środowiskowych, zatapiania i operacjonalizacji ich odpowiedzi na ich strategia biznesowa, mogą one korzystać z wielu pozytywnych korzyści biznesowych, jak wykazano przez większe firmy.
Podejście: Autor przedstawia przegląd niedawno opublikowanych badań wykazujące szeroki zakres korzyści biznesowych, które większe firmy cieszą osadzając pozytywne podejście do globalnych zagadnień zrównoważonego rozwoju, ilustrując szerszych badań na dwóch przykładach głośnych. On zakłada, że poprzez zachęcanie menedżerów małych firm do włączenia zagrożeń społecznych i środowiskowych w rozwoju ich strategii, oni też mogą korzystać z tych korzyści biznesowe.
Konsekwencje: Autor sugeruje pozytywne podejście będzie przeciwdziałać obecną reakcję wielu menedżerów MŚP - czyli reagowania na zagrożenia społeczne i środowiskowe będą ponosić dodatkowe koszty ich działalności. On opowiada dalsze badania być zakończona w celu sprawdzenia tej hipotezy.
References
Barbon, D., Wiseman, M. (2013), "Focusing capital on the long term", McKinsey & Company.
Daily, T. (2014), "Qaurterly reporting quietly comes to an end", 15 November 2014.
Eccles, R. G, Ioannou, I., Serafeim, G. (2013), “The Impact of Corporate Sustainability on Organizational Processes and Performance”, Harvard Business School, Working Paper 12 – 035.
Elkington, J. (1997), "Cannibals with forks: the Triple Bottom Line of 21st Century Business", Capstorre.
Grayson, D., McLaren, M., Spitzuk, H. (2014), Social Intrapreneurism and all that jazz, Greenleaf.
Jenkins, H. (2006), "Small Business Champions for Corporate Social Responsibility", Journal of Business Ethics, Vol. 67, pp. 241-256.
Rochlin, S., Bliss, R., Jordan, S., Kiser, C. Y. (2015), "Project ROI", Babson College and 10 Sustainablity.
Schumpeter, (2014), "A new green ware", The Economist, August 30th 2014.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form, or be under consideration for publication with another journal. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
Plagiarism and ghostwriting
In response to the issue of plagiarism and ghostwriting the editors of the Journal of Positive Management has introduced the following rules to counteract these phenomena:
1. Contributors should be aware of their responsibility for a content of manuscripts.
2. Collective authors are obliged to reveal the contribution and an affiliation of each author (i.e. who is an author of specified part of a paper).
3. Any act of dishonesty will be denounced, the editors will inform appropriate institutions about the situation and give evidence of all cases of misconduct and unethical behaviour.
4. The editors may ask contributors for financial disclosure (i.e. contribution of specified institutions).
Stats
Number of views and downloads: 665
Number of citations: 0