Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Dla Recenzentów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Journal of Positive Management

The Missing Point Between Strategic Supplier Evaluation and Integration: A Dyadic Case Study
  • Strona domowa
  • /
  • The Missing Point Between Strategic Supplier Evaluation and Integration: A Dyadic Case Study
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 13 Nr 1 (2022) /
  4. Articles

The Missing Point Between Strategic Supplier Evaluation and Integration: A Dyadic Case Study

Autor

  • Piotr Matlejewski UMK

DOI:

https://doi.org/10.12775/JPM.2022.009

Abstrakt

Purpose: The aim of this study is to explore the reasons for a supplier’s sudden withdrawal from
cooperation and thus to identify the missing element in the commonly used supplier evaluation
frameworks that determines the possibility of future dyadic integration in the supply chain.
Academic literature very often moves from supplier evaluation to strategic collaboration without
considering the activities between the two.
Methodology: The paper is based on a case study of customer-supplier dyad of manufacturing
companies. Based on the Purchasing Portfolio Matrix and the ‚Dutch windmill’ concept, the case of
supplier-customer relationship termination was investigated.
Findings: The study revealed that there should be an intermediate step between strategic supplier
evaluation and the transition to strategic cooperation. The customer was conducting an elaborate
evaluation of the supplier without being interested in how he was evaluated by his vendor. The findings
indicated the need for customers to learn about the criteria and rating level given by strategic
suppliers, also in relation to the ratings given to other customers.
Originality/value: The paper provides valuable practical implications that should help customers
avoid problems with suppliers and, in the worst case scenario, better prepare for the end of the relationship.
To generate these, a fairly uncommon research approach was used - the dyadic approach
in supply chain integration management.

Journal of Positive Management

Pobrania

  • pdf (English)

Opublikowane

2023-08-13

Jak cytować

1.
MATLEJEWSKI, Piotr. The Missing Point Between Strategic Supplier Evaluation and Integration: A Dyadic Case Study. Journal of Positive Management [online]. 13 sierpień 2023, T. 13, nr 1. [udostępniono 2.7.2025]. DOI 10.12775/JPM.2022.009.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 13 Nr 1 (2022)

Dział

Articles

Licencja

Prawa autorskie (c) 2023 Piotr Matlejewski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Copyright

Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form, or be under consideration for publication with another journal. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.

Plagiarism and ghostwriting

In response to the issue of plagiarism and ghostwriting the editors of the Journal of Positive Management has introduced the following rules to counteract these phenomena:

1. Contributors should be aware of their responsibility for a content of manuscripts.

2. Collective authors are obliged to reveal the contribution and an affiliation of each author (i.e. who is an author of specified part of a paper).

3. Any act of dishonesty will be denounced, the editors will inform appropriate institutions about the situation and give evidence of all cases of misconduct and unethical behaviour.

4. The editors may ask contributors for financial disclosure (i.e. contribution of specified institutions).

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 564
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa