Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Dla Recenzentów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Journal of Positive Management

Knowledge And Relational Competences In Virtual Organisations
  • Strona domowa
  • /
  • Knowledge And Relational Competences In Virtual Organisations
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 13 Nr 1 (2022) /
  4. Articles

Knowledge And Relational Competences In Virtual Organisations

Autor

  • Urszula Słupska Bydgoszcz University of Science and Technology

DOI:

https://doi.org/10.12775/JPM.2022.004

Abstrakt

Cel: Celem jest próba zidentyfikowania wpływu wiedzy i budowania kompetencji relacyjnych na proces tworzenia VO.

Metodologia: Badaniem objęto firmy działające w Polsce. Dane zostały zebrane w wywiadach osobistych, a narzędziem badawczym był kwestionariusz wywiadu osobistego. Pytania odnoszące się do znaczenia wiedzy w VO zostały zaprojektowane tak, aby odzwierciedlały naturę VO. Badanie przeprowadzono w 2018 roku.

Wnioski: Wyniki badania pokazują, że zdobywanie nowej wiedzy poprzez uczenie się wśród partnerów jest jedną z wiodących motywacji do współpracy w ramach VO. Oprócz korzyści finansowych najważniejszymi zaletami współpracy w VO są: zdobywanie nowej wiedzy, wymiana doświadczeń oraz rozwój zasobów ludzkich. Odpowiednie zasoby wiedzy odgrywają decydującą rolę w budowaniu kompetencji relacyjnych w procesie tworzenia VO; wpływają również na efektywność współpracy. Uczenie się od siebie nawzajem znajduje odzwierciedlenie w przyszłych relacjach przedsiębiorstwa z otoczeniem. Zwiększone zasoby wiedzy i wzmocnione kompetencje relacyjne poprawiają pozycję konkurencyjną. Posiadanie wiedzy i doświadczenia jest najbardziej korzystnym czynnikiem przy tworzeniu VO, podczas gdy ich brak jest czynnikiem najbardziej ograniczającym.

Oryginalność/wartość: Wyniki badania potwierdzają empirycznie, że odpowiednie zasoby wiedzy są kluczowym elementem budowania kompetencji relacyjnych w procesie wirtualnej organizacji działalności gospodarczej.

Słowa kluczowe: organizacja wirtualna; wiedza; współpraca, kompetencje relacyjne

Rodzaj papieru: Artykuł badawczy

Journal of Positive Management

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2023-06-01

Jak cytować

1.
SŁUPSKA, Urszula. Knowledge And Relational Competences In Virtual Organisations. Journal of Positive Management [online]. 1 czerwiec 2023, T. 13, nr 1. [udostępniono 16.12.2025]. DOI 10.12775/JPM.2022.004.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 13 Nr 1 (2022)

Dział

Articles

Licencja

Prawa autorskie (c) 2023 Urszula Słupska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Copyright

Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form, or be under consideration for publication with another journal. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.

Plagiarism and ghostwriting

In response to the issue of plagiarism and ghostwriting the editors of the Journal of Positive Management has introduced the following rules to counteract these phenomena:

1. Contributors should be aware of their responsibility for a content of manuscripts.

2. Collective authors are obliged to reveal the contribution and an affiliation of each author (i.e. who is an author of specified part of a paper).

3. Any act of dishonesty will be denounced, the editors will inform appropriate institutions about the situation and give evidence of all cases of misconduct and unethical behaviour.

4. The editors may ask contributors for financial disclosure (i.e. contribution of specified institutions).

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 521
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa