Přeskočit na hlavní obsah Přeskočit na hlavní navigační menu Přeskočit na patičku stránky
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (Canada)
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Domů
  • Aktuální
  • Archivy
  • Podrobnosti
    • O časopise
    • Příspěvky
    • Editorský tým
    • Zásady zachování soukromí
    • Kontakt
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Journal of Corporate Responsibility and Leadership

Corporate benefits of CSR activities
  • Domů
  • /
  • Corporate benefits of CSR activities
  1. Domů /
  2. Archivy /
  3. Vol 1 No 1 (2014): Contemporary Issues in Corporate Social Responsibility /
  4. Articles

Corporate benefits of CSR activities

Autoři

  • Maja Żychlewicz The Faculty of Economic Sciences and Management, Nicolaus Copernicus University, Toruń

DOI:

https://doi.org/10.12775/JCRL.2014.006

Klíčová slova

essence of CSR, strategic CSR, benefits from implementation of CSR, CSR instruments, company goals

Abstrakt

The main aim of the paper is to present the benefits that a company may derive from socially responsible activities. The paper lists various definitions of CSR that indicate the expected benefits stemming from its use. Both in theory and in practice, there is observed the need for strategic connection between the CSR concept and its real-life benefits.

Reference

Bartkowiak, G., (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa.

Bieńkiewicz, M., (2008), “Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jako narzędzie budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw”, Working Paper, Vol. 2.

Dębski, Ł., (2009), “Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w Unii Europejskiej”, available at: www.twojaeuropa.pl/423/spoleczna-odpowiedzialnosc-przedsiebiorstwa-w-unii-europejskiej, (accessed 15 February 2014).

Dobek-Ostrowska, B., (2007), Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa.

Employer Branding Club (2011), “CSR a Employer Branding na przykładzie BP”, available at: www.employerbrandingclub.com/csr-a-employer-branding-na-przykladzie-bp.html (accessed 14 July 2013).

FOB (2014), “Encyklopedia CSR”, available at: www.odpowiedzialnybiznes.pl//pl/baza-wiedzy/o-csr/co-to-jest-csr.html (accessed 25 January 2014).

Nowak, J (2011), “Wpływ CSR na konkurencyjność małych i średnich firm. Mali, ale odpowiedzialni - przykłady dobrych praktyk w sektorze MŚP regionu śląskiego”, available at: www.odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/wplyw-csr-na-konkurencyjnosc-malych-i-srednich-firm-mali-ale-odpowiedzialni-przyklady-dobrych-praktyk-w-sektorze-msp-regionu-slaskiego/ (accessed 12 September 2014).

Friedman, M. (1997), “Społeczną powinnością biznesu jest pomnażanie zysków”, in: Ryan, L.V., Sójka, J. (Eds.), Etyka biznesu: Z klasyki amerykańskiej, W drodze, Poznań.

Greszta, M. (2009), “Sześć kluczowych korzyści wynikających z zaangażowania firmy w ideę zrównoważonego rozwoju”, available at: www.csrconsulting.pl/docs/zasobnik_plik_20110119214107_607.pdf (accessed 10 July 2013).

Jastrzębska, E. (2011), “System społecznej odpowiedzialności warunkiem skutecznego wdrażania koncepcji CSR”, in: Karaszewski, R., Karwacka, M., Paluszek, A. (Eds.), Społeczna odpowiedzialność biznesu: Perspektywy i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, pp. 95-121.

Karwacka, M. (2011), “Realizowanie społecznej odpowiedzialności biznesu przez partnerstwa przedsiębiorstw i NGO’s”, in: Karaszewski, R., Karwacka, M., Paluszek, A. (Eds.), Społeczna odpowiedzialność biznesu: Perspektywy i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, pp. 133-151.

Koszewska, M. (2011), “Normy i standard w obszarze CSR jako istotny czynnik determinujący zachowania nabywcze konsumentów”, in: Karaszewski, R., Karwacka, M., Paluszek A. (Eds.), Społeczna odpowiedzialność biznesu: Perspektywy i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, pp. 193-223.

Kowalczyk, J. (2009), Odpowiedzialność społeczna i przeciwdziałanie korupcji w zarządzaniu organizacją, CeDeWu, Warszawa.

Kucharski, M. (2005), “Rola i znaczenie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu”, available at: www.proto.pl/PR/Pdf/Rola_i_znaczenie_MKucharski.pdf (accessed 13 September 2014).

Lewicka-Strzałecka, A., (2006), Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym, IFiS PAN, Warszawa.

Łukasiewicz-Kamińska, A., (2011), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa finansowego, Difin, Warszawa.

Mazur-Wierzbicka, E., (2012), CSR w dydaktyce czyli jak uczyć studentów społecznej odpowiedzialności, Stowarzyszenie Kreatywni dla Szczecina, Szczecin.

Nakonieczna, J., (2011), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa.

Paliwoda-Matiolańska, A., (2009), Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa.

PARP, “Cała prawda o polskim CSR”, available at: www.prasa.parp.gov.pl/index/more/25838 (accessed 14 July 2013).

Pienias, A., (2013), “CSR Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce”, in: Krzysztofek A. (Eds.), Zarządzanie i rozwój regionalny – wyzwania współczesności, ATW, Kraków, pp. 85-93.

Rabiański, R. (2013), “Działania i korzyści związane z CSR”, available at: www.elemenatrzbiznesu.pl (accessed 10 July 2013).

Ratajczak, M. (2010), “Implementacja strategii CSR w odniesieniu do środowiska naturalnego jako ważny element strategii rozwojowych współczesnych przedsiębiorstw”, Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie – Problemy Rolnictwa Światowego, Vol. 10, pp. 74-81. available at: www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/PRS_2010_T10%2825%29_z4_s74.pdf (accessed 12 September 2014).

Rogowski, W., Korpus, J., Deluga, K., (2011), “Wybrane przykłady wdrażania strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw działających w Polsce”, in: Karaszewski R., Karwacka M., Paluszek A. (Eds.), Społeczna odpowiedzialność biznesu: Perspektywy i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, p. 55-73.

Stefańska, M., (2011), “CSR a wartość przedsiębiorstwa”, in: Pisz, Z., Rojek-Nowosielska, M., (Eds.), Społeczna odpowiedzialność organizacji: Polityczna poprawność czy obywatelska postawa? Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, pp. 415-430.

Ostrowska, M., (2013), “Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw CSR – zbędny koszt czy dobra inwestycja?”, in: Krzysztofek A. (Eds.), Zarządzanie i rozwój regionalny – wyzwania współczesności, ATW, Kraków, pp. 93-101.

Wierciński, Sz., (2011), “CSR jako przedsięwzięcie biznesowe”, Master of Business Administration, No. 2, pp. 54-67.

Wołkowicka, A., Dąbrowski S., “Społeczna odpowiedzialność biznesu a konkurencyjność przedsiębiorstwa”, Studia i Prace Wydzialu Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersyetu Szczecińskiego, No. 30, pp. 79-89. available at: http://www.wneiz.pl/nauka_wneiz/sip/sip30-2012/SiP-30-79.pdf (accessed 13 September 2014).

Zachowicz, R. (2009), “Kolejny raport CSR Lotosu” available at: www.m.odpowiedzialny.lotos.pl/1058/p,235,n,2895/aktualnosci/kolejny_raport_csr_lotos-u (accessed 25 July 2013).

Zboroń, H., (2011), “Dyskurs o społecznej odpowiedzialności ekonomistów (z kryzysem w tle)”, in: Pisz, Z., Rojek-Nowosielska M., Społeczna odpowiedzialność organizacji: Polityczna poprawność czy obywatelska postawa?, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, pp. 15-30.

Journal of Corporate Responsibility and Leadership

Stahování

  • PDF (English)

Publikováno

2015-02-13

Jak citovat

1.
ŻYCHLEWICZ, Maja. Corporate benefits of CSR activities. Journal of Corporate Responsibility and Leadership. Online. 13 únor 2015. Vol. 1, no. 1, pp. 85-96. [Accessed 5 červenec 2025]. DOI 10.12775/JCRL.2014.006.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Stánhout citace
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Číslo

Vol 1 No 1 (2014): Contemporary Issues in Corporate Social Responsibility

Sekce

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1505
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Procházet index autorů
  • Issue archive

User

User

Aktuální číslo

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Informace

  • Pro čtenáře
  • Pro autory
  • Pro knihovníky

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Jazyk

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

essence of CSR, strategic CSR, benefits from implementation of CSR, CSR instruments, company goals
Nahoru

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop