Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (Canada)
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Journal of Corporate Responsibility and Leadership

CSR concept implementation vs. political hedonism driven by human action
  • Strona domowa
  • /
  • CSR concept implementation vs. political hedonism driven by human action
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 1 Nr 1 (2014): Contemporary Issues in Corporate Social Responsibility /
  4. Articles

CSR concept implementation vs. political hedonism driven by human action

Autor

  • Grzegorz Hoppe University of Technology and Life Sciences, Bydgoszcz

DOI:

https://doi.org/10.12775/JCRL.2014.003

Słowa kluczowe

hedonism, political hedonism, sustainable development, democracy, CSR

Abstrakt

The concept of CSR is a big challenge for organisations striving  for business excellence. Nevertheless, a question should be asked whether achieving excellence is possible? I s it possible to become an excellent organisation in contemporary economic, social and political  circumstances? Or the efforts to build an excellent organisation are only  a PR trick. Unfortunately, nowadays many facts seem to confirm that,  while operating in a very unfavourable environment, the majority of  organisations which implement – to the full extent – the CSR concept  in their strategies and adopt the model of socially responsible business  risk business failure. Such a conclusion derives from two key facts. First of all, the legal environment is not ready for the development of socially responsible companies which results from political hedonism being an  innate feature of democratic systems. Secondly, the level of customer social responsibility is not satisfactory and hardly any changes are expected in the short-term perspective, which is the consequence of hedonistic  nature of human actions. 

Bibliografia

Banfield, E.C. (1974), The Unheavenly City Revisited, Little Brown and Company, Boston.

Bauman, Z. (2009), Sztuka życia, Wydawnictwo Literackie, Kraków.

Brozen, Y. (1966), “Welfare Without the Welfare State”, The Freeman, December.

Hoppe, G. (2014), The Model of a Hedonistic Human Being versus the Social Responsibility of Consumers, CreateSpace Independent Publishing Platform, New York.

Hoppe, H.H. (2007), Democracy: The God That Failed, Transaction Publishers, New Brunswick.

Mencken, H.L. (1942), Capitalism, Socialism and Democracy, Harper, New York.

Mises, von L. (1996), Human Action: A Treatise on Economics, Fox and Wilkes, San Francisco.

Nozick, R. (1999), Anarchy, State, and Utopia, Blackwell Publishers, Oxford.

Poole, R. Jr. (1972), “Reason and Ecology”, in: James, D. (Ed.), Outside, Looking In, Harper & Row, New York.

Rok, B. (2013), Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, Poltext, Warszawa.

Rothbard, M.N. (2006a), Power and Market: Government and the Economy, Ludvig von Mises Institute, Auburn.

Rothbard, M.N. (2006b), For a New Liberty: The Libertarian Manifesto, Ludvig von Mises Institute, Auburn.

Rothbard, M.N. (2010), Etyka wolności, Fijorr Publishing, Warszawa.

Spooner, L. (1870), No Treason: The Constitution of No Authority, Boston.

Journal of Corporate Responsibility and Leadership

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2015-02-10

Jak cytować

1.
HOPPE, Grzegorz. CSR concept implementation vs. political hedonism driven by human action. Journal of Corporate Responsibility and Leadership [online]. 10 luty 2015, T. 1, nr 1, s. 39–52. [udostępniono 4.7.2025]. DOI 10.12775/JCRL.2014.003.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 1 Nr 1 (2014): Contemporary Issues in Corporate Social Responsibility

Dział

Articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 406
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

hedonism, political hedonism, sustainable development, democracy, CSR
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa