Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Cognitive Science – New Media – Education

Drawings by children aged 3–12 in the context of new media
  • Strona domowa
  • /
  • Drawings by children aged 3–12 in the context of new media
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 2 Nr 1 (2017) /
  4. Debiuty naukowe

Drawings by children aged 3–12 in the context of new media

Autor

  • Agnieszka Wiśniewska Nicolaus Copernicus University, Toruń

DOI:

https://doi.org/10.12775/CSNME.2017.008

Słowa kluczowe

new media, threats, children’s drawings, artistic expression, types of visual arts

Abstrakt

Dynamic social and cultural changes undoubtedly affect such a basic form of human activity as creative output in visual arts. Alongside physical, psychological and psychomotor ramifications, uncontrolled access to new media also bears a impact on children’s artistic expression. This article considers this issue and discusses the role and significance of drawings in child development.

Bibliografia

Arnheim R. (2011), Myślenie wzrokowe, Gdańsk: Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria.

Arnheim R. (2013), Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka, Łódź: Officyna.

Bauer Z. (2013), Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków: TAiWPN Universitas.

Didkowska B. (2015), Rysunek dziecka w wieku od 3 do 12 lat a język audiowizualny nowych mediów, Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Filiciak M. (2006), Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Gajda J. (2007), Media w edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Godzic W. et al (2010), Media audiowizualne. Podręcznik akademicki, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Izdebska J. (1995), Rodzina, dziecko, telewizja. Szanse wychowawcze i zagrożenia telewizji, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie.

Karczmarzyk M. A. (2004), Co znaczą rysunki dziecięce, Gdańsk: Wydawnictwo ANWI.

Kossowski P. (1999), Dziecko i reklama telewizyjna, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.

Kościelecki S. (1977), Współczesna koncepcja wychowania plastycznego, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.

Lequet G. H. (1927), Dessin enfantain, Paris: Alcan.

Limont W. (2010), Uczeń zdolny, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Lister M. et al. (2009), Nowe media, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Lowenfeld W., Brittain W. Lambert (1977), Twórczość a rozwój umysłowy dziecka, Warszawa: PWN.

Manovich L. (2010), Język nowych mediów, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf.

Morbitzer J., Morańska D., Musiał E. (2015), Człowiek, media, edukacja, Dąbrowa Górnicza: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

Patzlaf R. (2008), Zastygłe spojrzenie, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Popek S. (1978), Analiza twórczości plastycznej dzieci i młodzieży, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Popek S. (2010), Psychologia twórczości plastycznej, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Stasiakiewicz M. (2000), Prototypowy obraz świata w rysunku dziecka, Poznań & Toruń: Wydawnictwo Edytor.

Szuman S. (1990), O sztuce i wychowaniu estetycznym, Warszawa: Wydawnictwa Szkole i Pedagogiczne, Warszawa.

Szuman S. (1990), Sztuka dziecka. Psychologia twórczości rysunkowej dziecka, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Szuścik U. (2006), Znak werbalny a znak plastyczny w twórczości rysunkowej dziecka, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Tatarkiewicz W. (2005), Dzieje sześciu pojęć, Warszawa: PWN.

Wallon P., Camber A., Engelhart D. (1993), Rysunek dziecka, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Wojnar I. (1966), Perspektywy wychowawcze sztuki, Warszawa: Wydawnictwo Nasza Księgarnia.

Zawadzki R. (2005), Psychologia i twórczość, Warszawa: WSiP.

Znaniecki F. (2001), Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przeszłości, Warszawa: PWN.

Cognitive Science – New Media – Education

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2018-05-12

Jak cytować

1.
WIŚNIEWSKA, Agnieszka. Drawings by children aged 3–12 in the context of new media. Cognitive Science – New Media – Education [online]. 12 maj 2018, T. 2, nr 1, s. 129–140. [udostępniono 3.7.2025]. DOI 10.12775/CSNME.2017.008.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 2 Nr 1 (2017)

Dział

Debiuty naukowe

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 603
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

new media, threats, children’s drawings, artistic expression, types of visual arts
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa