Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Cognitive Science – New Media – Education

The influence of the distance between the teacher and a student for school grades
  • Strona domowa
  • /
  • The influence of the distance between the teacher and a student for school grades
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 5 Nr 2 (2018) /
  4. Raporty z badań

The influence of the distance between the teacher and a student for school grades

Autor

  • Kazimierz Mikulski Education Office of KUJAWSKO-POMORSKIE province, Bydgoszcz

DOI:

https://doi.org/10.12775/CSNME.2018.015

Słowa kluczowe

proxsemics, information and communication technology, programming, robotics, teacher - student relations, computer science, distance, sphere, school grades

Abstrakt

Researches related to proxemics at the turn of the years 2013-2019 during the course of which information and communication technology (ICT) was used (studies „Digital School Proksemics”, „Digital space teacher in the context of proxemics”, „Programming in the context of proxemics”) and teaching robotics elements during the implementation of programming, also in the context of proxemics, give the right to undertake a comparison of selected issues occurring during the research and included in the studies.

The inclusion of selected research results in one comparison, despite other research titles, does not affect the very idea of comparison. It can be noticed that both ICT as well as programming science and elements of robotics in education are issues in the field of computer science, which has become one of the priorities of teaching in Polish education.

Bibliografia

Badziąg K. (1973), O nauczaniu programowanym [in:] Metodyka nauczania fizyki w szkole średniej, Warszawa: PZWS.

Hall E.T. (1959), Ukryty wymiar, Nowy Jork: Doubleday and Co., 1966.

Juszczyk S. (2001), Statystyka dla pedagogów, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Juszczyk S. (2003), Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek: Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna.

Mikulski K. (2014), Proksemika cyfrowej szkoły, Toruń: Wydawnictwo A. Marszałek.

Mikulski K. (2017), Nauczyciel cyfrowej przestrzeni w kontekście proksemiki, Toruń: Wydawnictwo A. Marszałek.

Mikulski K. (2017), Nauka programowania nowym wyzwaniem (zadaniem) edukacji [in:]

A. Kozubska, R. Maciałek, P. Ziółkowski (Ed.), Edukacja – Rodzina – Społeczeństwo 2/2017, Zeszyty Naukowe WSG w Bydgoszczy t. 29.

Nęcka E. (2012), Psychologia twórczości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Papert S. (1980), Mindstorms: Children, Computers and Powerful Ideas, New York Basic Books, Inc.

Papert S. (1997), Educational Computing: How Are We Doing?, “Technological Horizons in Education Journal”, 24(11), pp. 78-80.

Siemieniecka D. (2009), Współczesne konteksty edukacyjne technologii informacyjnej, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Siemieniecka D. (2010), Kognitywistyczne obszary badań pedagogicznych- media i kultura [in:] A.Siemińska-Łosko, W. Kwiatkowska (Ed.), W kręgu edukacji informatycznej i medialnej, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 331-347.

Siemieniecka D. (Ed.) (2015), Edukacja a nowe technologie w kulturze informacji i komunikacji, Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.

Siemieniecki B. (2003), Badania w zakresie wykorzystania pracowni internetowej w edukacji [in:] Technologia informacyjna w polskiej szkole. Stan i zadania, Toruń: Wydawnictwo A. Marszałek.

Siemieniecki B. (2003), Edukacja humanistyczna i komputerowa [in:] Edukacja medialna, J. Gajda, S. Juszczyk, B. Siemieniecki, K. Wenta (Ed.), Toruń: Wydawnictwo A. Marszałek.

Siemieniecki B. (2013), Pedagogika kognitywistyczna. Studium teoretyczne, Kraków: Wyd. Impuls.

Szabłowicz-Zawadzka G. (2016), Pakiet materiałów dla uczestników III i IV etapu edukacyjnego w doskonaleniu nauczycieli „Wprowadzenie do programowania na każdym etapie kształcenia”, Toruń.

Szlosek E. (1995), Wstęp do dydaktyki przedmiotów zawodowych, Radom: ITE.

Szmidt K. J. (2007), Pedagogika twórczości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Sztejnberg A. (2007), Środowisko proksemiczne komunikacji edukacyjnej, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

Tanaś M. (2005), Pedagogika @ środki informatyczne i media, Kraków: Wydawnictwo Impuls.

Tanaś M. (2005), Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym, Warszawa: Wydawnictwo Mikom.

Tanaś M., Galanciak S. (Ed.) (2015), Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Tom 1, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Whorf B. L. (2002), Język, myśl i rzeczywistość, Warszawa: Wydawnictwo KR.

Ziółkowski P. (2015), Teoretyczne podstawy kształcenia, Bydgoszcz: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy, s. 74.

Internet sources

Mazgal A., Tarkowski A. (2014), Nauka programowania w szkołach. Czas na upgrade ‒ perspektywa 2014, http://ngoteka.pl/bitstream/handle/item/264/NAUKA%20PROGRAMOWANIA%20w%20szko%C5%82ach_2014.pdf?sequence=1.

Siemieniecka – Gogolin D. (2005), Funkcje mediów w pedagogice i dydaktyce [in:] J. Morbitzer (Ed.), Komputer w edukacji XV Ogólnopolskie sympozjum naukowe (20-22.09 2005), Kraków, http://www.up.krakow.pl/ktime/ref2005/siemieni.pdf.

Jurek D., Relacje interpersonalne w systemie zapewnienia jakości w edukacji, [w] Opoczyński Kwartalnik Oświatowy „Oko” pomiku.opoczno.fm.interia.pl/pliki/21.html

https://www.spdulowa.one.pl/programy-i-projekty/projekt-pilotazowy-cyfrowa-szkola/ [access date: 2018-03-30].

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20120000411 [access date: 2018-03-30].

http://www.etwinning.pl/cyfrowa-szkola-program-men/ [access date: 2018-03-30].

https://men.gov.pl/ministerstwo/programy-i-projekty/czym-jest-program-cyfrowa-szkola.html [access date: 2018-03-30].

http://www.oswiata.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/3-5-tys-szkol-zglosilo-sie-do-pilotazu-programu-cyfrowa-szkola [access date: 2018-03-30].

http://www.cyfrowaszkola.org/kat/news[access date: 2018-03-30].

https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2016/05/propozycje-zmian-do-projektu-nowej-podstawy-programowej-1.pdf [access date: 2018-03-30].

https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2018/01/uzasadnienie.pdf [access date: 2018-03-30].

https://programowanie.men.gov.pl/metodyka-realizacji-nowej-podstawy-progra¬mowej-z-informatyki/ [access date:: 17.04.2017].

Pilotaż, serwis MEN, dostępny online: https://programowanie.men.gov.pl/ [access date: 2017-02-14].

https://www.ore.edu.pl/wp-content/uploads/2017/05/informatyka.-pp-z-komentarzem.-szkola-podstawowa-1.pdf [access date:: 9.01.2019].

http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Poziom-1/Podstawy-programowania-teoria-i-terminologia/5

http://www.dictionary.com/seach?q=Proxemics

Cognitive Science – New Media – Education

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2019-12-14

Jak cytować

1.
MIKULSKI, Kazimierz. The influence of the distance between the teacher and a student for school grades. Cognitive Science – New Media – Education [online]. 14 grudzień 2019, T. 5, nr 2, s. 103–119. [udostępniono 1.7.2025]. DOI 10.12775/CSNME.2018.015.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 5 Nr 2 (2018)

Dział

Raporty z badań

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 755
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

proxsemics, information and communication technology, programming, robotics, teacher - student relations, computer science, distance, sphere, school grades
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa