Salta al contenuto principale Salta al menu principale di navigazione Salta al piè di pagina del sito
  • Registrazione
  • Login
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Home
  • Ultimo fascicolo
  • Archivi
  • Avvisi
  • Info
    • Sulla rivista
    • Proposte
    • Comitato Scientifico ed Editoriale
    • Dichiarazione sulla privacy
    • Contatti
  • Registrazione
  • Login
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Cognitive Science – New Media – Education

Proxemics in the Context of the Digital School
  • Home
  • /
  • Proxemics in the Context of the Digital School
  1. Home /
  2. Archivi /
  3. V. 4 N. 1 (2018) /
  4. Reports from educational practice

Proxemics in the Context of the Digital School

Autori

  • Kazimierz Mikulski Education Office of KUJAWSKO-POMORSKIE province, Bydgoszcz

DOI:

https://doi.org/10.12775/CSNME.2018.007

Parole chiave

relationships, distance, youth, teachers, information technology, education space, proxemics, the quality of education

Abstract

It is impossible to live in society, without communicating with other people.

Communication gives participants of school life, and thus the interpersonal relationships, the opportunity to exchange ideas, interact, follow in the same direction. Integrated planning of school places, may be described and evaluated in the light of the objectives of proxemics in the context of the „Digital School”.

Riferimenti bibliografici

Hall, E. (1987), The silent language, Warsaw: PWN.

McCroskey JC McVetta R. [for] Sztejnberg A. (2007), Proxemic environment of educational communication, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, p. 151.

Tuan, Yi-Fu (1987), Space and Place, Warszawa: PIW.

Wallis, A. (1990), Sociology of space, Warszawa: Niezależna Oficyna Wydawnicza, p. 13.

Internet sources

Center for Spatially Integrated Social Science, website, http://www.csiss.org/classics/content/13 [access date: 21.02.2019]

Tajemnice skutecznej komunikacji. Głos, Dedal Consulting Ltd. website, http://www.dedal-konsulting.pl/strefa-wiedzy/komunikacja-glos [access date: 21.02.2019]

Tajemnice skutecznej komunikacji. Strefy dystansu, Dedal Consulting Ltd. website, http://www.dedal-konsulting.pl/strefa-wiedzy/strefy-dystansu [access date: 21.02.2019]

Tkacz T., Formal and private functions of educational space, Classical Private University in Melitopol (Ukraine) http://www.univ.rzeszow.pl/pliki/Zeszyt12/25.pdf

[access date: 21.02.2019].

Tokar R., Legal proxemics. The proposal of a new scientific discipline, http://www.romantokarczyk.pl/proksem/proks7.htm [access date: 21.02.2019].

Cognitive Science – New Media – Education

Downloads

  • PDF (English)

Pubblicato

2019-09-19

Come citare

1.
MIKULSKI, Kazimierz. Proxemics in the Context of the Digital School. Cognitive Science – New Media – Education. Online. 19 settembre 2019. Vol. 4, no. 1, pp. 93-108. [Accessed 5 luglio 2025]. DOI 10.12775/CSNME.2018.007.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Scarica citazione
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Fascicolo

V. 4 N. 1 (2018)

Sezione

Reports from educational practice

Stats

Number of views and downloads: 1145
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Scorri l'indice per Autori
  • Issue archive

User

User

Ultimo numero

  • Lodo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informazioni

  • per i lettori
  • Per gli autori
  • Per i bibliotecari

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Lingua

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tags

Search using one of provided tags:

relationships, distance, youth, teachers, information technology, education space, proxemics, the quality of education
Su

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop