Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Cognitive Science – New Media – Education

Information technology and teacher professional skills in early school education
  • Strona domowa
  • /
  • Information technology and teacher professional skills in early school education
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 1 (2016) /
  4. Debiuty naukowe

Information technology and teacher professional skills in early school education

Autor

  • Gabriela Kierzkowska Nicolaus Copernicus University, Toruń

DOI:

https://doi.org/10.12775/CSNME.2016.006

Słowa kluczowe

information technologies (IT), information and communication technologies (ICT), teacher’s competences in early school education, role of a teacher, qualifications of a teacher in early stages of primary school

Abstrakt

The text attempts to connect information technology with professional competence of a teacher in early school education. The subject is presented by polish scholars and foreign authors who publish in polish literature. On the basis of general, existing deliberations concerning the issue, I pay particular attention to the role of the competence of an early school education teacher in the process of human development. There is a discrepancy in teachers information technology skills and needs and challenges of the knowledge society what is proved by a fragment of my research presented in this article.

Bibliografia

Andrukowicz W. (2001), Edukacja integralna, Kraków: Wydaw. Impuls.

Banach Cz. (1994), Nauczyciel [w:] Encyklopedia pedagogiczna, red. Pomykało W., Warszawa: Wydaw. Fundacja Innowacja.

Brzezińska A.I. (2008), Nauczyciel jako organizator społecznego środowiska uczenia się [w:] Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy, red. Filipiak E., Bydgoszcz: Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego UKW, s.35-49.

Cywińska M., (2013), Kompetencje współczesnego nauczyciela, Poznań: Wydaw. WSPiA im. Mieszka I.

Denek K. (2005), Ku dobrej edukacji, Toruń-Leszno: Wydaw. Edukacyjne Akapit.

Denek K. (2011), Uniwersytet w perspektywie społeczeństwa wiedzy. Przyszłość kształcenia nauczycieli, Poznań: Wydaw. Naukowe WSPiA.

Denek K. (2012), Nauczyciel między ideałem a codziennością, Wydaw. Naukowe WSPiA.

Denek K. (2013a), By mogli wznosić mosty własnymi rękami [w:] Być nauczycielem. Kompetencje współczesnego nauczyciela, red. Cywińska M., Poznań: Wydaw. WSPiA.

Denek K. (2013b), Kształcenie akademickie nauczycieli, „Nowa Szkoła”, nr 1, s. 8-17.

Denek K., Denek K., Kamińska A., Oleśniewicz P. (red.) (2014), Edukacja jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce, Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas.

Dylak S. (1995), Wizualizacja w kształceniu nauczycieli, Poznań: Wydaw. Naukowe UAM.

Furmanek W. (2007), Kompetencje kluczowe. Przegląd problematyki [w:] Kompetencje kluczowe kategorią pedagogiki. Studia porównawcze polsko-słowackie, red. Furmanek W., Duris M., Rzeszów: Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Furmanek W. (2010), Edukacja a przemiany cywilizacyjne, Rzeszów: Wydaw. Oświatowe Fosze.

Juszczyk S. (2008), Cele i zadania technologii informacyjnej i edukacji medialnej [w:] Pedagogika medialna, red. Siemieniecki B., t. 2, Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN s.16-17.

Juszczyk S., Ogrodnik J., Przybyła E. (red.) (2011), Osobowość, kompetencje, powinności nauczyciela i wychowawcy, Katowice: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego.

Kostek J. (1979), Kształcenie ustawiczne nauczycieli [w:] Oświata i wychowanie w toku przemian, red. Mońka-Stanikowa A., Warszawa: Wydaw. PWN.

Kowalik P. (2003), Kompetencje zawodowe nauczycieli nauczania początkowego w zreformowanej szkole (szkic teoretyczny) [w:] Kompetencje nauczycieli w reformowanej szkole, red. Michalewska M. T. Katowice: Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego.

Kucharska C. (2005), Nauczyciel nowych czasów [w:] Polski system edukacji po reformie 1999 roku. Stan. Perspektywy. Zagrożenia, red. Andrzejak Z., Kasprzak I., Pająk K., Poznań- Warszawa: Wydaw. Dom Wydawniczy Elipsa, s.214.

Okoń W. (1996), Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa: Wydaw, ”Żak”, s. 129.

Pacławska K. (1995), Nauczyciel jako promotor zmian w procesie edukacyjnym [w:] Edukacja i rozwój. Jaka szkoła? Jaki nauczyciel?, red. Jopkiewicz J., Kielce: Wydział Pedagogiczny Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Jana Kochanowskiego; Radom: Instytut Technologii Eksploatacji.

Sadowska R. (2004), Nauczyciel wielofunkcyjny, „Gazeta Szkolna”, nr 1.

Siemieniecki B. (2007), (red.), Pedagogika medialna, Podręcznik akademicki, Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, s. 16-17.

Skrzypczak J. (1999), Popularna Encyklopedia Mass Mediów, Poznań: KURPISZ.

Sobel E. (red.) (1995), Mały Słownik Języka polskiego, Warszawa: Wydaw. PWN, s. 330.

Szempruch J. (2011), Nauczyciel w warunkach zmiany społecznej i edukacyjnej, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 213-222.

Wenta K. (red.) (2001), Materiały Konferencyjne/ Uniwersytet Szczeciński, 1232-5849, nr 58, Wydaw. US.

Wołoszyn S. (1993), Nauczyciel – przegląd historycznych funkcji [w:] Encyklopedia pedagogiczna, red. Pomykało W., Warszawa: Wydaw. Fundacja Innowacja, , s. 439.

Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych uczenia się przez całe życie (2006/962/WE), Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L 394/10, http://eur-lex.europa.eu/legal-content/pl/TXT/PDF/?uri=CELEX: 32006H0962, [ data dostępu: 30.12.2006].

Żytko M. (2006), Kształcenie i doskonalenie nauczycieli [w:] Małe dziecko w Polsce- raport o sytuacji edukacji elementarnej, red. Szlendak T., Warszawa: Wydaw. Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. Komeńskiego, s. 88-103.

Cognitive Science – New Media – Education

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2017-03-13

Jak cytować

1.
KIERZKOWSKA, Gabriela. Information technology and teacher professional skills in early school education. Cognitive Science – New Media – Education [online]. 13 marzec 2017, T. 1, s. 93–104. [udostępniono 7.7.2025]. DOI 10.12775/CSNME.2016.006.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 1 (2016)

Dział

Debiuty naukowe

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 456
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

information technologies (IT), information and communication technologies (ICT), teacher’s competences in early school education, role of a teacher, qualifications of a teacher in early stages of primary school
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa