Zarządzanie kosztami przedsięwzięć e-biznesowych
DOI:
https://doi.org/10.12775/CJFA.2012.003Słowa kluczowe
e-przedsięwzięcie, Internet, koszty przedsięwzięcia, model biznesowy, zarządzanie projektemAbstrakt
Model biznesowy oparty na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych staje się coraz bardziej popularny. Przedsięwzięcia realizowane w ramach tego modelu mają służyć poprawie efektywności, szybkości i innowacyjności. Mają stanowić również nowy sposób tworzenia wartości w organizacji. Specyfika umiejscowienia ich i funkcjonowania w internecie powoduje konieczność odmiennego podejścia do zarządzania niektórymi aspektami przedsięwzięć e-biznesowych w porównaniu do tradycyjnych. Celem artykułu jest wskazanie tych różnic. Szczególną uwagę zwrócono na aspekty finansowe, w tym koszty ponoszone na poszczególnych etapach planowania przedsięwzięć, ich realizacji, wdrożenia i zarządzania w cyklu życia.Bibliografia
Ciechan-Kujawa M. (2007), Biznesplan – standardy i praktyka, TNOiK, Toruń.
Doligalski T. (2006a), Czym się różni przedsięwzięcie e-biznesowe od tradycyjnego w zakresie relacji z klientami? (cz. 1), E-mentor, nr 3 (15).
Doligalski T. (2006b), Czym się różni przedsięwzięcie e-biznesowe od tradycyjnego w zakresie relacji z klientami? (cz. 2), E-mentor, nr 4 (16).
Nojszewski D. (2006), Przegląd modeli e-biznesowych (cz. 1), E-mentor, nr 5 (17).
Nojszewski D. (2007), Przegląd modeli e-biznesowych (cz. 2), E-mentor, nr 2 (19).
Sojak S. (2012), Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów, TNOiK, Toruń.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 465
Liczba cytowań: 0