KOMPLEKSOWE ZARZĄDZANIE PRZEZ JAKOŚĆ W OBSŁUDZE NAZIEMNEJ W PORCIE LOTNICZYM NA PRZYKŁADZIE WELCOME AIRPORT SERVICES SP. Z O.O.
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.031Słowa kluczowe
jakość, kompleksowe zarządzanie przez jakość, agent obsługi naziemnej, jakość w obsłudze naziemnej w porcie lotniczymAbstrakt
Prowadzenie działalności gospodarczej ukierunkowanej na osiąganie najwyższego poziomu jakości usług jest powszechne i niejednokrotnie stanowi o sukcesie lub porażce rynkowej. Dla podmiotów gospodarczych działających na rynku transportu lotniczego, jakość usług ma znaczenie szczególne, poza satysfakcją klienta, zapewnia bezpieczeństwo i niezawodność. Dostępna jest obszerna literatura na temat filozofii kompleksowego zarządzania przez jakość i szczegółowy wykaz wytycznych dotyczących jej implementacji i realizacji w praktyce organizacji. W treści artykułu zaprezentowane zostały wybrane rozwiązania projakościowe w działalności agenta obsługi naziemnej WELCOME Airport Services sp. z o.o.Bibliografia
Antczak S., Miszczak A. (2016), Środowisko działania podmiotu gospodarczego, [w:] Antczak S. (red.), Marketing. Wybrane problemy, Wydawnictwo Akademii Obrony Narodowej, Warszawa.
Bolesta-Kukułka K. (1996), Świat organizacji, [w:] Koźmiński A. K., Piotrowski W. (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Griffin R.W. (2000), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
http://europeanquality.eu, Świadomość jakości determinantą sukcesu rynkowego przedsiębiorstw, dr Joanna Rosak-Szyrocka – członek Kapituły Certyfikatu Jakość Roku, [25.02.2018].
http://www.dsw.edu.pl/fileadmin/user_upload/wydawnictwo/RBM_skrypt/skrypt-lot_2.pdf, [5.03.2018].
http://www.pasazer.com/news/27402/nowy,prezes,was,u,zapowiada,odzyskanie,rentownosci.html, [4.03.2018].
http://www.prtl.pl/print,14169,9, [4.03.2018].
http://www.ulc.gov.pl/pl/regulacja-rynku/zezwolenia/zezwolenia-na-obsluge naziemna-w-portach-lotniczych#9, [4.03.2018].
http://www.welcome-as.pl/userfiles/file/download/list-zarzadu-welcome-airport-services-po-zakonczeniu-procesu-konsolidacji.pdf, [4.03.2018].
https://www.gowork.pl/welcome-airport-services-sp.-z-o.o.,2406/wywiad,646, [6.03.2018].
Kodeks dobrego postępowania przy obsłudze naziemnej osób niepełnosprawnych oraz osób z ograniczoną sprawnością ruchową na Lotnisku Chopina w Warszawie, KDP-PRM-01, [online], Lotnisko Chopina Warszawa, edycja nr 04 z dnia 14.03.2017 r., [7.03.2018].
Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa.
Rozporządzenie (WE) nr 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą, (Dz. U. L204/1).
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 19 listopada 2013 r. w sprawie obsługi naziemnej w portach lotniczych, (Dz. U. z 2013 r. poz. 1378).
Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, (Dz.U. 2004 Nr 173, poz. 1807).
Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze, (Dz. U. z 2017 r. poz. 959, z pózn. zm.).
Zając G. (2011), Prawne i organizacyjne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym, [w:] Sztucki J., Gąsior M., Zając G., Szczelina M. (red.), Zarządzanie bezpieczeństwem lotnictwa cywilnego, Dolnośląska Szkoła Wyższa Wydawnictwo Naukowe, Wrocław, [online], Dolnośląska Szkoła Wyższa, [5.03.2018], http://www.dsw.edu.pl/fileadmin/user_upload/ wydawnictwo/RBM_skrypt/skrypt-lot_2.pdf.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 373
Liczba cytowań: 0