MARKETINGOWE ZARZĄDZANIE W SEKTORZE FMCG
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.030Słowa kluczowe
sezonowość, sprzedaż, zarządzanie, FMCGAbstrakt
Artykuł definiuje podstawowe kwestie związane z sektorem FMCG na rynku polskim. Ponadto przedstawiono wyniki sezonowości sprzedaży różnych kategorii produktowych. Najwyższe szczyty sprzedaży zostały wyróżnione. Przeprowadzono analizę sprzedaży na podstawie danych z okresu trzech lat. Analizowane produkty należą do następujących kategorii: seks, produkty do depilacji dla kobiet, produkty higieny jamy ustnej, odświeżacze powietrza oraz środki owadobójcze. Przedstawiono także wnioski i zalecenia dotyczące promocji i dostępności wyżej wymienionych produktów. Artykuł kończy się pomysłem na zwiększenie i maksymalizację sprzedaży wspomnianych kategorii w najwyższym sezonie.Bibliografia
Cardinal P, Camille L, (2014), The Importance of Taking Seasonal Patterns into Account in the Analysis of Real Estate Market Statistics, Market Analysis Department of the QFREB, Quebec.
Carvalho de Mesquita J. M. , Martins H. C, (2011), Retail industry: seasonality in sales, and financial results, Brazilian Business Review, Vitoria.
Krider, Robert E. and Charles B. Weinberg (1998), Competitive Dynamics and the Introduction of New Products: The Motion Picture Timing Game, Journal of Marketing Research 35 (February)
Radas, Sonja and Steven M. Shugan, (1998), "Managing Service Demand: Shifting and Bundling," Journal of Services Research, Vol. 1, No. 1, (August).
Shankman P., Customer Service: New Rules for a Social Media World, Que Biz-Tech, USA 2010, p. 120.
Szczepaniak B, (2017), "Curbing falling sales through innovation" Lodz Univeristy of Technology, Lodz.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 664
Liczba cytowań: 0