Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

MARKETINGOWE ZARZĄDZANIE W SEKTORZE FMCG
  • Strona domowa
  • /
  • MARKETINGOWE ZARZĄDZANIE W SEKTORZE FMCG
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 45 Nr 3 (2018) /
  4. Artykuły

MARKETINGOWE ZARZĄDZANIE W SEKTORZE FMCG

Autor

  • Bartłomiej Szczepaniak Politechnika Łódzka, Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji, Katedra Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.030

Słowa kluczowe

sezonowość, sprzedaż, zarządzanie, FMCG

Abstrakt

Artykuł definiuje podstawowe kwestie związane z sektorem FMCG na rynku polskim. Ponadto przedstawiono wyniki sezonowości sprzedaży różnych kategorii produktowych. Najwyższe szczyty sprzedaży zostały wyróżnione. Przeprowadzono analizę sprzedaży na podstawie danych z okresu trzech lat. Analizowane produkty należą do następujących kategorii: seks, produkty do depilacji dla kobiet, produkty higieny jamy ustnej, odświeżacze powietrza oraz środki owadobójcze. Przedstawiono także wnioski i zalecenia dotyczące promocji i dostępności wyżej wymienionych produktów. Artykuł kończy się pomysłem na zwiększenie i maksymalizację sprzedaży wspomnianych kategorii w najwyższym sezonie.

Bibliografia

Cardinal P, Camille L, (2014), The Importance of Taking Seasonal Patterns into Account in the Analysis of Real Estate Market Statistics, Market Analysis Department of the QFREB, Quebec.

Carvalho de Mesquita J. M. , Martins H. C, (2011), Retail industry: seasonality in sales, and financial results, Brazilian Business Review, Vitoria.

Krider, Robert E. and Charles B. Weinberg (1998), Competitive Dynamics and the Introduction of New Products: The Motion Picture Timing Game, Journal of Marketing Research 35 (February)

Radas, Sonja and Steven M. Shugan, (1998), "Managing Service Demand: Shifting and Bundling," Journal of Services Research, Vol. 1, No. 1, (August).

Shankman P., Customer Service: New Rules for a Social Media World, Que Biz-Tech, USA 2010, p. 120.

Szczepaniak B, (2017), "Curbing falling sales through innovation" Lodz Univeristy of Technology, Lodz.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2018-09-18

Jak cytować

Szczepaniak, Bartłomiej. 2018. „MARKETINGOWE ZARZĄDZANIE W SEKTORZE FMCG”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 45 (3):31-41. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.030.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 45 Nr 3 (2018)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 364
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

sezonowość, sprzedaż, zarządzanie, FMCG
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa