Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

RYNEK SZKÓŁ JĘZYKOWYCH W TORUNIU
  • Strona domowa
  • /
  • RYNEK SZKÓŁ JĘZYKOWYCH W TORUNIU
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 44 Nr 4 (2017) /
  4. Artykuły

RYNEK SZKÓŁ JĘZYKOWYCH W TORUNIU

Autor

  • Artur Czerwiński Uniwersytet Mikołaja Kopernika

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.056

Słowa kluczowe

szkoły językowe, rynek usług edukacyjnych

Abstrakt

Gospodarki krajów wysoko rozwiniętych coraz częściej określa się mianem „gospodarek opartych na wiedzy”, ponieważ to wiedza jest uznawana za kluczowe bogactwo decydujące o sukcesie bądź porażce przedsiębiorstwa. Z tego powodu wzrosło znaczenie rynku usług edukacyjnych dla gospodarki. Jednym z rodzajów wiedzy, który może przyczynić się do sukcesu przedsiębiorstwa jest znajomość języków obcych - dlatego w ramach rynku usług edukacyjnych wyróżnia się rynek szkół językowych. Rynek ten pełni nie tylko ważną
rolę dostarczając gospodarce pracowników wykwalifikowanych w zakresie języków obcych, ale także może być uważany za atrakcyjny obszar do prowadzenia działalności gospodarczej.
W niniejszej pracy autor podejmuje próbę analizy rynku szkół językowych, zarówno w szerokim zakresie jak i w odniesieniu do rynku regionalnego na obszarze Torunia.

Bibliografia

Femiak J. (2010), Właściciel szkoły językowej – wyzwania na poszczególnych etapach rozwoju organizacji, [online] www.macmillan.pl/images/stories/fEMIAK_art_na_wresie_mailing_Macmillana_2010.pdf, [27.08.2016].

Gierszewska G. i Romanowska M. (2009), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Ostrowska I. (2012), Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku [w:] Rosa G. (red.), Zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.

Uroda J. (2010), Rola serwisu internetowego uczelni wyższej w komunikacji marketingowej [w:], Dacko-Pikiewicz Z. i Szczepańska-Woszczyna K. (red.), Zarządzanie marketingiem w szkole wyższej. Komunikacja marketingowa uczelni, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.

http://www.newsweek.pl/ranking-szkol-jezykowych,26094,1,2.html, [28.08.2016].

http://www.nauka-studia.dlaczego.com.pl/news/show/1226/t/t/10, [27.08.2016].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2018-01-08

Jak cytować

Czerwiński, Artur. 2018. „RYNEK SZKÓŁ JĘZYKOWYCH W TORUNIU”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 44 (4):145-57. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.056.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 44 Nr 4 (2017)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 285
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Newsletter
Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

szkoły językowe, rynek usług edukacyjnych
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Karpacka Uczelnia Państwowa w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa