RYNEK SZKÓŁ JĘZYKOWYCH W TORUNIU
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.056Słowa kluczowe
szkoły językowe, rynek usług edukacyjnychAbstrakt
Gospodarki krajów wysoko rozwiniętych coraz częściej określa się mianem „gospodarek opartych na wiedzy”, ponieważ to wiedza jest uznawana za kluczowe bogactwo decydujące o sukcesie bądź porażce przedsiębiorstwa. Z tego powodu wzrosło znaczenie rynku usług edukacyjnych dla gospodarki. Jednym z rodzajów wiedzy, który może przyczynić się do sukcesu przedsiębiorstwa jest znajomość języków obcych - dlatego w ramach rynku usług edukacyjnych wyróżnia się rynek szkół językowych. Rynek ten pełni nie tylko ważną
rolę dostarczając gospodarce pracowników wykwalifikowanych w zakresie języków obcych, ale także może być uważany za atrakcyjny obszar do prowadzenia działalności gospodarczej.
W niniejszej pracy autor podejmuje próbę analizy rynku szkół językowych, zarówno w szerokim zakresie jak i w odniesieniu do rynku regionalnego na obszarze Torunia.
Bibliografia
Femiak J. (2010), Właściciel szkoły językowej – wyzwania na poszczególnych etapach rozwoju organizacji, [online] www.macmillan.pl/images/stories/fEMIAK_art_na_wresie_mailing_Macmillana_2010.pdf, [27.08.2016].
Gierszewska G. i Romanowska M. (2009), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Ostrowska I. (2012), Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku [w:] Rosa G. (red.), Zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Uroda J. (2010), Rola serwisu internetowego uczelni wyższej w komunikacji marketingowej [w:], Dacko-Pikiewicz Z. i Szczepańska-Woszczyna K. (red.), Zarządzanie marketingiem w szkole wyższej. Komunikacja marketingowa uczelni, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.
http://www.newsweek.pl/ranking-szkol-jezykowych,26094,1,2.html, [28.08.2016].
http://www.nauka-studia.dlaczego.com.pl/news/show/1226/t/t/10, [27.08.2016].
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 818
Liczba cytowań: 0