Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

KLIENT WEWNĘTRZNY. IDEA CZY RZECZYWISTOŚĆ ORGANIZACYJNA W OPINII MENEDŻERÓW?
  • Strona domowa
  • /
  • KLIENT WEWNĘTRZNY. IDEA CZY RZECZYWISTOŚĆ ORGANIZACYJNA W OPINII MENEDŻERÓW?
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 44 Nr 4 (2017) /
  4. Artykuły

KLIENT WEWNĘTRZNY. IDEA CZY RZECZYWISTOŚĆ ORGANIZACYJNA W OPINII MENEDŻERÓW?

Autor

  • Bolesław Goranczewski Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.055

Słowa kluczowe

klient wewnętrzny, świadomość, wywiad, pomiar jakości wewnętrznej

Abstrakt

Artykuł podejmuje problem badania świadomości kadry menedżerskiej oraz specjalistów podmiotów trzech branż w zakresie konstruktu jakim jest klient wewnętrzny. Badanie
świadomości kadry kierowniczej i specjalistów przeprowadzono z wykorzystaniem techniki wywiadu. Zgodnie ze „sztuką” starano się stworzyć klimat przynależny wywiadowi antropologicznemu, a więc unikać jakichkolwiek okoliczności mogących zaburzyć swobodę wypowiedzi rozmówców. W uzyskanych wypowiedzi wynika, że najłatwiej identyfikują oni wytwory pracy, jakie otrzymują od swoich współpracowników stanowiących dostawców wewnętrznych. Zdecydowanie gorzej jest z oceną jakości tych wytworów. W zasadzie wszyscy rozmówcy sprowadzają ją do okresowej oceny pracowniczej bez odniesienia do jakichkolwiek metod i narzędzi pomiaru
jakości. Może to budzić zdziwienie zwłaszcza, że w badanych organizacjach funkcjonują znormalizowane systemy zarządzania jakością. W przypadku samego konstruktu jakim jest klient wewnętrzny potwierdziło się, że świadomość rozmówców w tym zakresie jest znikoma a interpretacja
ma charakter wysoce zindywidualizowany oparty raczej o wiedzę ogólną.

Bibliografia

F. A. Frost, M. Kumar, (2000), Intservqual: an internal adaptation of the GAP model in a large service organization, Journal of Services Marketing, No. 5.

B. Goranczewski, (2017), Klient wewnętrzny. Analiza dotychczasowych kierunków i nurtów badawczych, w: M. Zajkowska (red), Potencjał innowacyjny i marketingowy współczesnych przedsiębiorstw, wyd. CeDeWu, Warszawa.

M. Kostera, (2003), Antropologia organizacji, wyd. PWN, Warszawa.

S. Kvale, (2012), Prowadzenie wywiadów, wyd. PWN, Warszawa.

Ludwicki T. (2015), Teoria ugruntowana, w: red. M. Kostera, Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym, wyd. Sedno, Warszawa.

Konecki K. T. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa.

E. Malinowska, M. Wiśniewska, P. Grudowski, (2014), Pomiar jakości usług edukacyjnych z wykorzystaniem kwestionariusza Kano, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 354.

PN-EN ISO 9000:2015, Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia, wyd. PKN, Warszawa, pkt. 3.2.4.

PN-EN ISO 9004:2010, Zarządzanie ukierunkowanie na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością, wyd. PKN, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2018-01-08

Jak cytować

Goranczewski, Bolesław. 2018. „KLIENT WEWNĘTRZNY. IDEA CZY RZECZYWISTOŚĆ ORGANIZACYJNA W OPINII MENEDŻERÓW?”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 44 (4):131-44. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.055.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 44 Nr 4 (2017)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 204
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Newsletter
Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

klient wewnętrzny, świadomość, wywiad, pomiar jakości wewnętrznej
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Karpacka Uczelnia Państwowa w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa