Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

INNOWACJE W LOGISTYCE I W LOGISTYCZNEJ OBSŁUDZE KLIENTA JAKO JEDNO Z MOŻLIWYCH ŹRÓDEŁ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA
  • Strona domowa
  • /
  • INNOWACJE W LOGISTYCE I W LOGISTYCZNEJ OBSŁUDZE KLIENTA JAKO JEDNO Z MOŻLIWYCH ŹRÓDEŁ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 44 Nr 4 (2017) /
  4. Artykuły

INNOWACJE W LOGISTYCE I W LOGISTYCZNEJ OBSŁUDZE KLIENTA JAKO JEDNO Z MOŻLIWYCH ŹRÓDEŁ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA

Autor

  • Lidia Aleksandra Krzywdzińska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.048

Abstrakt

Przedmiotem artykułu są innowacje zaistniałe w obszarze logistyki oraz logistycznej obsługi klienta oraz ich wpływ na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Artykuł przybliża pojęcia innowacji, logistyki oraz logistycznej obsługi klienta. Ponadto w artykule zawarto przykłady wdrożonych innowacji takich jak: zastosowanie dronów w łańcuchu dostaw w celu redukcji czasu dostawy, zastosowanie roweru kurierskiego w dostawach miejskich w celu redukcji czasu dostaw oraz usługa click & collect, polegająca na możliwości odbioru zakupów dokonanych online w sklepie stacjonarnym, ewentualnie  w paczkomacie.

Bibliografia

Brzeziński M. (red.) (2001), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa.

Ciesielski M. (1998), Strategie logistyczne przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.

Kempny D (2001)., Logistyczna obsługa klienta, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Kempny D. (2001), Logistyczna obsługa klienta, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Muras M, Zabłocki W. (2013), Zastosowanie teorii dyfuzji innowacji na przykładzie wprowadzenia na rynek Airbusa A380, [w:] Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej

Podręcznik Oslo: zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, Wydanie Trzecie, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich.

Pluta – Zaremba A., Cichosz M. (2017), Jak dbać o satysfakcję e-klienta i e-sklepu, Eurologistics nr 2.

Pomykalski A. (2001), Innowacje, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.

Porter M. E. (2006), Przewaga konkurencyjna, Helion, Gliwice.

Schumpeter J. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, PWN Warszawa.

Wiśniewski K. (2016) Turbulentny świat, Eurologistics nr 2.

Bazala J. (2015), Úspěch, zákaznický servis a reverzní logistika, Logisticka Akademie [w:] http://www.logistickaakademie.cz/blog/povolani-logistik/uspech-zakaznicky-servis-a-reverzni-logistika [dostęp 20.03.2017]

Kardasz P., Doskocz A.,Osiński Ł, Drony w logistyce, OpenIn [w:] http://openin.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=105:drony-w-logistyce&catid=21&Itemid=125 [dostęp 20.03.2017]

Komar M. (2016), Jeśli myślisz, że zakupy w Twoim sklepie są szybkie i łatwe, to możesz się mylić, Furgonetka [w:] http://blog.furgonetka.pl/jesli-myslisz-ze-zakupy-w-twoim-sklepie-sa-szybkie-i-latwe-to-mozesz-sie-mylic/ [dostęp 20.03.2017]

Kramek B. (2009) Dyfuzja Innowacji, [w:] http://bartoszkramek.blogspot.com/2009/10/dyfuzja-innowacji.html

Kwieciński T. (2015), Click & collect przyszłością e-commerce? eGospodarka[w:] http://www.egospodarka.pl/118720,Click-collect-przyszloscia-e-commerce,1,20,2.html [dostęp 15.03.2017]

McAlone N., Pallus P. (2016), Rewolucja już się dzieje. Zobacz, jak dron Amazona dostarcza pierwszą przesyłkę klientowi, Business Insider Polska [w:] http://businessinsider.com.pl/technologie/amazon-dostarczyl-pierwsza-przesylke-za-pomoca-drona/9z9rrdy [dostęp10.03.2017]

Staniszewska P., Gordon M. (2015) E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska [w:] https://www.gemius.pl/files/reports/E-commerce-w-Polsce-2015.pdf [dostęp 20.03.2017]

Szymanowska E. (2016), Drony – zabawski czy przyszłość logistyki? Furgonetka,[w:] http://blog.furgonetka.pl/drony-zabawki-czy-przyszlosc-logistyki/ [dostęp 18.03.2017]

https://aptekarski.prowly.com/9107-dostawa-lekow-dronem-tak-to-rozwiazanie-jest-testowane-aptekaprzyszlosci/text [dostęp 10.03.2017]

http://www.logistyczny.com/aktualnosci/nowosci-dla-tsl/item/1973-dhl-na-rowerach [dostęp 20.03.2017]

http://www.swiatdronow.pl/paketkopter-3-0-nowy-dron-dhl [dostęp 05.03.2017]

https://transplace.eu/pl/articles/zielone-rozwiazanie-dla-ostatniej-mili-dhl-wprowadza-rowery-dostawcze-58c10b2ebd04fa231b8b458e [dostęp 20.03.2017]

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2017-10-28

Jak cytować

Krzywdzińska, Lidia Aleksandra. 2017. „INNOWACJE W LOGISTYCE I W LOGISTYCZNEJ OBSŁUDZE KLIENTA JAKO JEDNO Z MOŻLIWYCH ŹRÓDEŁ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 44 (4):23-38. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.048.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 44 Nr 4 (2017)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 532
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Newsletter
Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Karpacka Uczelnia Państwowa w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa