ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.031Słowa kluczowe
zarządzanie, innowacjeAbstrakt
W artykule zawarto rozważania na temat koncepcji zarządzania innowacjami. Pokazano w nim podejście tradycyjne oraz to które jest wykorzystywane współcześnie. Przedstawiono innowacje zamknięte i otwarte. Potraktowano to jako podstawę do przedstawienia idei crowdsourcingu, zakładającą wykorzystywanie mądrości „tłumu”. W artykule uwzględniono wyniki badań, przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, aktywnie współpracujących w obszarze działalności innowacyjnej z innymi podmiotami w latach 2010-2012.Bibliografia
Chesbrough H. (2006), Open Business Models: How to Thrive in The New Innovation Landscape, Harvard Business School Press, Boston.
Gliński B. (1974), Mała encyklopedia ekonomiczna, Warszawa.
Griffin R. W. (2006), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
Howe J. (2008), Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd is Driving the Future of Business, Three Rivers Press, New York.
Koźmiński A.K., Jemielniak D. (2011), Zarządzanie od postaw, Wolters Kluwer, Warszawa.
Niedzielski P., Rychlik K. (2006), Innowacje i Kreatywność, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Pichlak M. , Otwarte innowacje jako nowy paradygmat w zarządzaniu innowacjami, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, Seria: Organizacja i Zarządzanie, Zeszyt 60.
Pomykalski A. (2001), Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa-Łódź.
Pszczołowski T (1978)., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Ossolineum, Wrocław - Warszawa - Kraków – Gdańsk.
Sopińska A. (2013), Otwarte innowacje bazujące na mądrości „tłumu” – podstawa sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa, „Zarządzanie i Finanse”, Nr 4/1, Gdańsk.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 535
Liczba cytowań: 0