Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

NIERUCHOMOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW JAKO ŹRÓDŁO PRZEWAG KONKURENCYJNYCH
  • Strona domowa
  • /
  • NIERUCHOMOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW JAKO ŹRÓDŁO PRZEWAG KONKURENCYJNYCH
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 44 Nr 2 (2017) /
  4. Artykuły

NIERUCHOMOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW JAKO ŹRÓDŁO PRZEWAG KONKURENCYJNYCH

Autor

  • Paweł Cegliński Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.029

Słowa kluczowe

przewagi konkurencyjne, nieruchomości przedsiębiorstw, szkoła zasobowa, lokalizacja

Abstrakt

Niniejszy artykuł ma na celu zwięzłe przedstawienie relacji między nieruchomościami przedsiębiorstw a jego potencjalnymi przewagami konkurencyjnymi. Zagadnienie to rzadko jest podejmowane w literaturze z zakresu zarządzania strategicznego. Dotychczasowy, skromny dorobek nauki potwierdza jednak, że nieruchomość, po spełnieniu pewnych warunków, może stać się źródłem przewag konkurencyjnych i tym samym wpłynąć na wypracowanie ponadprzeciętnych wyników działalności przedsiębiorstwa. Analizy dokonano w oparciu o założenia zasobowego podejścia do strategii, zgodnie z którym nieruchomości pozostające we władaniu przedsiębiorstw są po prostu jednym z jego zasobów. Ich specyfika każe je jednak traktować z wyjątkową uwagą.

Bibliografia

Amit R., Schoemaker P.J.H., (1993), Strategic assets and organizational rents, “Strategic Management Journal”, Vol. 14, No. 1.

Andruszkiewicz K., (2007), Strategiczne zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.

Barney J., (1991), Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, “Journal of Management”, Vol. 17, No. 1.

Cegliński P., (2016a), The use of strategic marketing management tools in contemporary enterprises, “Marketing i Zarządzanie”, No. 5 (46).

Cegliński P., (2016b), Wartości organizacyjne jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa, „Acta Universitatis Nicolai Copernici – Zarządzanie”, XLIII – Nr 1.

Cegliński P., (2016c), The concept of competitive advantages. Logic, sources and durability, “Journal of Positive Management”, Vol. 7, No. 4.

Englert J., (2001), The strategic alignment handbook: A Corporate Infrastructure Resource (CIR) management application guide, IDRC Foundation, Atlanta.

Flint G.F., (2000), What is the meaning of competitive advantage?, “Advances in Competitiveness Research”, Vol. 8, No. 1.

Haffer R., (2003), Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.

Haynes B.P., (2007), Office productivity: a shift from cost reduction to human contribution, “Facilities”, Vol. 25, Issue 11/12.

Internetowy Słownik Języka Polskiego PWN, www.sjp.pwn.pl.

Jajuga K., Jajuga T., (2006), Inwestycje. Instrumenty finansowe, aktywa niefinansowe, ryzyko finansowe, inżynieria finansowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Kenley R., Heywood C., Kuncoro M., Brackertz N., Pham N.T., (2007), Corporate real estate management as a source of competitive advantage, Proceedings of 13th Pacific Rim Real Estate Society (PRRES) Conference.

Klein J., (2002), Beyond competitive advantage, “Strategic Change”, Vol. 11 No. 6.

Knego N., Petljak K., Vouk R., (2014), Location and layout as sources of competitive advantage of small retailers, “Economy & Business, Journal of International Scientific Publications”, Vol. 8.

Kucharska-Stasiak E. (red.), (2008), Nieruchomość w gospodarce rynkowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Lindholm A.-L., Gibler K.M., (2006), Measuring the added value of Corporate Real Estate management, Proceedings of 12th annual conference of the Pacific Rim Real Estate Society (PRRES), Auckland (NZ).

McEvily S.K., Das Sh., McCabe K., (2000), Avoiding competence substitution through knowledge sharing, “Academy of Management Review”, Vol. 25, No. 2.

Nourse H., Roulac E., (1993), Linking real estate decision to corporate strategy, “Journal of Corporate Real Estate”, Vol. 8, Issue 4.

O'Mara M.A., (1999), Strategy and place: managing corporate real estate and facilities for competitive advantage, The Free Press, New York.

Porter M., (1985), Competitive advantage. Creating and Sustaining Superior Performance, New York: Free Press, New York.

Porter M., (1998), Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance (with new introduction), New York: Free Press, New York.

Powell T.C., (2001), Competitive advantage: logical and philosophical considerations, “Strategic Management Journal”, Vol. 22, No. 9.

Radwański Z., Olejniczak A., (2013), Prawo cywilne – część ogólna, C.H. Beck, Warszawa.

Rolfe Judd, CBRE, (2016), Modern office standards Polska.Wytyczne do projektowania oraz opracowywania specyfikacji nowoczesnych budynków biurowych.

Roulac S.E., (2001), Corporate Property Strategy is Integral to Corporate Business Strategy, “Journal of Real Estate Research”, Vol. 22.

Rymarzak M., (2008), Formy zarządzania nieruchomościami przedsiębiorstw w Polsce, „Świat nieruchomości”, Nr 3 (65).

Rymarzak M., (2009), Zarządzanie nieruchomościami przedsiębiorstw w Polsce, CeDeWu, Warszawa.

Singer B., Bossink B., Vande Putte H., (2007), Corporate real estate and competitive strategy, “Journal of Corporate Real Estate”, Vol. 9, Issue 1.

Singer B., Vande Putte H., (2007), Corporate Real Estate and Competitive Advantage, “Journal of Corporate Real Estate”, Vol. 9, Issue 1.

Skanska, Jones Lang LaSalle, (2015), BPO i Centra Usług Wspólnych. Pracownicy zabierają głos w sprawie swojego miejsca pracy. Atrybuty budynków biurowych jako przewaga konkurencyjna w walce o najlepszych pracowników.

Stankiewicz M.J., (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstw. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń.

Szymańska A., Płaziak M., (2014), Klasyczne czynniki w procesie lokalizacji przedsiębiorstwa na wybranych przykładach, „Przedsiębiorczość – Edukacja”, Vol. 10.

Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r., poz. 459).

Wang H.-L., (2014), Theories for competitive advantage [w:] Hasan H. (red.), Being Practical with Theory: A Window into Business Research, Wollongong, Australia: THEORI.

Wernerfelt, B. (1995), The resource-based view of the firm: ten years after, “Strategic Management Journal”, Volume 16.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2017-07-04

Jak cytować

Cegliński, Paweł. 2017. „NIERUCHOMOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW JAKO ŹRÓDŁO PRZEWAG KONKURENCYJNYCH”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 44 (2):181-89. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.029.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 44 Nr 2 (2017)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 591
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

przewagi konkurencyjne, nieruchomości przedsiębiorstw, szkoła zasobowa, lokalizacja
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa