WYBRANE ASPEKTY HANDLU MIĘDZYNARODOWEGO NA PRZYKŁADZIE POLSKI I NIEMIEC
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.021Słowa kluczowe
handel międzynarodowy, Unia Europejska, eksport, NiemcyAbstrakt
Handel międzynarodowy stanowi ważny aspekt we współczesnej gospodarce światowej. Liberalizację handlu oraz postęp technologiczny zaliczać należy do ważniejszych czynników mających wpływ na wzrost dynamiki handlu międzynarodowego. Polski handel zagraniczny wykazuje relatywnie silną koncentrację wokół niewielu państw partnerskich, bez wątpienia jednak najważniejszym partnerem handlowych w zakresie eksportu i importu są Niemcy.
Bibliografia
Bednarczyk T., (2000), Instrumenty wspierania eksportu, kredyty i ubezpieczenia, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
Budnikowski A., (2006), Międzynarodowe stosunki gospodarcze, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
Chrzan M., Michalczyk W., (2012), Narzędzia regulacji w handlu zagranicznym [w:] Rymarczyk J. (red.), Handel zagraniczny, Organizacja i technika, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
Czech-Winkelmann S., (2008), Exportieren, kooperieren oder Direktinvestitionen – alternative Marktstrategien [w:] Czech-Winkelmann S., Kopsch A. (red.), Handbuch International Business. Strategie, Praxis, Fallbeispiele, Wydawnictwo Erich Schmidt Verlag, Berlin.
Drozdowska-Jantoń E., (2004), Międzynarodowe stosunki gospodarcze, Wydawnictwo Ars boni et aequi, Poznań.
Dudziński J., (2015), Uwagi o terms of trade we współczesnym handlu międzynarodowym [w:] Nakonieczna-Kisiel H., Gryczka M. (red.), Gospodarka regionalna i międzynarodowa – tom 1, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania nr 41, Wydawnictwo US, Szczecin.
Dudziński J., (2010), Handel zagraniczny – zagadnienia wstępne [w:] Dudziński J. (red.), Podstawy handlu zagranicznego, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Foltyński Z., (1970), Teoria handlu międzynarodowego, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
Krugman P. R., Obstfeld M., (1997), Międzynarodowe stosunki gospodarcze, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
Główny Urząd Statystyczny, (2014), Rocznik Handlu Zagranicznego, Warszawa.
Roczniki branżowe, (2014), Rocznik Statystyczny Handlu Zagranicznego, Warszawa.
Rymarczyk J., (2010), Międzynarodowe stosunki gospodarcze, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
Rynarzewski T., Zielińska-Głębocka A., (2006), Międzynarodowe stosunki gospodarcze. Teoria wymiany i polityki handlu międzynarodowego, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
Statistisches Bundesamt, (2014).
Szulce H., (2008), Handel zagraniczny [w:] Szulce H. (red.), Ekonomika handlu, cz. 2, Wydawnictwo WSiP, Warszawa.
Świerkocki J., (2004), Zarys międzynarodowych stosunków gospodarczych, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
Wyżnikiewicz B., (2014), Współpraca gospodarcza Polska – Niemcy, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1095
Liczba cytowań: 0