Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

MARKETING MUZYCZNY NA PRZYKŁADZIE SOJUSZU MAREK
  • Strona domowa
  • /
  • MARKETING MUZYCZNY NA PRZYKŁADZIE SOJUSZU MAREK
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 44 Nr 2 (2017) /
  4. Artykuły

MARKETING MUZYCZNY NA PRZYKŁADZIE SOJUSZU MAREK

Autor

  • Stanisław Trzciński Uniwersytet SWPS w Warszawie Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych, Katedra Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.017

Słowa kluczowe

komunikacja marketingowa, sponsoring, marketing muzyczny, sojusze marek, muzyka

Abstrakt

W dzisiejszym świecie marketingu elementy aktywizowania konsumentów łączą światy komunikacji marketingowej i muzyki, przynosząc korzyści wizerunkowe dla marki. Celem artykułu jest przedstawienie modelowego przypadku wykorzystania marketingu muzycznego na przykładzie sojuszu marek gestora marki wina przeznaczonego dla masowego odbiorcy oraz niszowego, niezależnego ośrodka sztuki. A także wskazanie kluczowego czynnika sukcesu, jakim – według Autora niniejszej pracy – jest silny zespół profesjonalistów. Zdolny do stworzenia i realizacji wieloelementowej, długotrwałej i spójnej strategii komunikacji marketingowej.

Biogram autora

Stanisław Trzciński - Uniwersytet SWPS w Warszawie Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych, Katedra Zarządzania

STANISŁAW TRZCIŃSKI

• kreator kultury, promotor koncertowy, producent, dziennikarz i ekspert muzyczny, wydawca płytowy, scenarzysta, twórca oraz organizator wielu wydarzeń artystycznych • doktorant Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Warszawie na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych (Katedra Zarządzania) u prof. dr hab. Doroty Ilczuk (otwarcie przewodu planowane na wiosnę 2017 roku); dołączył do kadry naukowo - dydaktycznej Uniwersytetu SWPS w Warszawie (zajęcia ze studentami Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych, na dwóch kierunkach: 1. Zarządzanie i przywództwo 2. Kulturoznawstwo, specjalność: Menedżer, agent, producent) – w szczególności w ramach program rozwoju kompetencji studentów istudentek Uniwersytetu SWPS przygotowującego do pracy w branży kreatywnej w module “Zarządzanie w sektorze kultury iprzemyśle kreatywnym"• od 2005 roku gościnnie prowadzi zajęcia ze studentami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, a także w przeszłości Uniwersytetu Warszawskiego oraz w ramach MediaRun Academy• dziennikarz muzyczny oraz radiowy – przez 8 lat powadził cotygodniową dwugodzinną autorską audycję “PINACOLADA” w ogólnopolskim Radiu PIN (w latach 2004 – 2012); był współtwórcą, a także dyrektorem programowym i muzycznym, katowickiego Radia NRJ FM (2004 – 2005) oraz pomysłodawcą i wydawcą audycji “APERITIF” w warszawskim Radiu Solidarność (1990-91); były szef działu kultury tygodnika Gala (2008); stały współpracownik miesięcznika „Playboy” (1992-1995) i tygodnika „Przekrój” (2011 – autor rubryki “Kroniki Popkultury”); felietonista i stały współpracownik portalu “NaTemat.pl” (od 2012 roku)• wieloletni dyrektor artystyczny i repertuarowy Universal Music Polska oraz PolyGram Polska (1995 - 2000)• właściciel wytwórni fonograficznej STX Records oraz impresariatu artystycznego BA Booking Agency; współwłaściciel agencji eventowej STX Jamboree • od 2007 roku producent, współorganizator i autor scenariuszy uroczystych gal wręczania najważniejszych polskich nagród muzycznych Fryderyk w Teatrze Polskim i Studiu im. Lutosławskiego, transmitowanych corocznie w Programie 2 Telewizji Polskiej i Programie 2 Polskiego Radia, z udziałem kilkuset największych gwiazd polskiej sceny muzycznej (muzyka poważna, jazzowa i rozrywkowa)• promotor oraz współorganizator dwóch edycji międzynarodowego Jazz Jamboree Festival, jednego z najstarszych festiwali jazzowych w Europie (2006 - 2007)• organizator imprez masowych oraz festiwali muzycznych, m.in. Pozytywne Wibracje Festival 2010-2012 (najważniejszej międzynarodowej imprezy z muzyką soul, funk, oraz R’n’B w Polsce), "Zaczęło Się w Polsce" w Stoczni Gdańskiej dla 100 000 ludzi (2009), PKO BP London Live w Wembley Arena (2008), czy centralnej konwencji wyborczej Bronisława Komorowskiego (2010)• współscenarzysta i współproducent spektaklu - oratorium "Kolęda - Nocka 30 lat później" (2011)• zrealizował w Polsce oraz Wielkiej Brytanii od 2004 do 2016 roku ponad 150 koncertów artystów polskich i zagranicznych m.in.: Macy Gray, Seal, Grace Jones, Kylie Minogue, Kool & The Gang, Woody Allen & His New Orleans Jazz Band, Al Di Meola, Scorpions, ZAZ, Take 6, Raphael Saadiq, The Brand New Heavies, Giulia Y Los Tellarini, Incognito, Goran Bregovic, AnoushkaShankar, Benjamin Clementine, Count Basic, Nigel Kennedy,Gabin, !Deladap, No Jazz, Dimitri From Paris, Chambao, The Manhattan Transfer, Sophie Solomon, BBC Big Band, M People,Heather Small, Ayo, Funkenstein, New York Voices, Ive Mendes, Oh Laura i wielu innych, a także programów musicalowych (m.in. z muzyką zespołów The Beatles, The Bee Gees, Abba  i Motown)• autor 35 wielopłytowych, popularnych serii kompilacji muzycznych m.in. Pozytywne Wibracje (Złota Płyta), Pinacolada, Pieprz i Wanilia (Złota Płyta), Sygnowano Fabryka Trzciny, After Hours, Global Chillout• wydawca albumu CD+DVD „Night In Calisia Live” Włodek Pawlik Trio, Randy Brecker & Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej (2015 – Złota Płyta)• opiekun A&R płyt m.in. takich artystów jak: Edyta Bartosiewicz, Anna Maria Jopek, Kasia Nosowska, Hey, Tadeusz Nalepa, Maryla Rodowicz, Perfect, Aya RL, Wojtek Pilichowski, Elektryczne Gitary, czy Kasia Kowalska• pośredniczył w pozyskaniu licencji do światowych przebojów muzycznych w reklamach telewizyjnych m.in. Rossmann, Kompania Piwowarska SA (Lech), Vistula Group SA (Kruk), PZUSA („Stop Piratom Drogowym”), PKO BP, Era GSM (T-Mobile Polska), Plus GSM (Polkomtel SA), Carlsberg SA (Karmi), Axel Springer Polska (Pani Domu), czy Ernst & Julio Gallo (Carlo Rossi)• autor doboru muzyki w Hali Koszyki, czyli zrewitalizowanej, nowoczesnej hali targowo – restauracyjnej w Warszawie („muzyka sygnowana przez Stanisława Trzcińskiego”), odpowiedzialny za cykliczne weekendowe koncerty (2016 - 2018; klient: Griffin Real Estate)• dyrektor muzyczny pierwszej edycji festiwalu filmowego Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym• wieloletni juror konkursu debiutów telewizyjnego festiwalu Top Trendy w Sopocie (Polsat)• dyrektor artystyczny wystawy "Muzyczny Pałac" (2003) na XXX-piętrze PKiN (ponad 250 000 zwiedzających w ciągu pół roku) w ramach której zostało zgromadzonych około 1000 eksponatów należących do najlepszych polskich artystów oraz twórców muzyki jazzowej, poważnej i rozrywkowej ostatniego 60-lecia (a także dziennikarzy i fotografów)• menadżer Anny Marii Jopek (1997 - 1999)• współtwórca, współwłaściciel i promotor legendarnego warszawskiego klubu Filtry (1992 - 1994)• jeden z twórców koncepcji programowej warszawskiego Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny• prezes zarządu i fundator Fundacji Narodowe Centrum Muzyki (od 2014 roku)• członek Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Klubu Agencji Eventowych, Związku Producentów Audio - Video (ZPAV), Akademii Fonograficznej, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS oraz Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich (SDP), współpracownik Forum Dialogu Między Narodami (Friends of the Forum), uczestnik Dyskusyjnego Klubu Filmowego Jolanty Słobodzian• jeden z liderów Społecznego Komitetu Protestu „NIE dla Mostu i Trasy Krasińskiego” na warszawskim Żoliborzu (od 2015 roku)• członek prezydium Międzyszkolnego Komitetu Solidarności oraz redaktor podziemnego czasopisma „Wydarzenia” (1988 – 1990)• współpracownik Jacka Kuronia w 1989 i 1991 roku• magister Wydziału Ekonomii i absolwent Prywatnej Wyższej Szkoły Businessu i Administracji w Warszawie (Marketing i Zarządzanie), a także student Wydziału Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego; absolwent warszawskiego LX LO im. Wojciecha Górskiego • pasjonat podróżowania, fotografii, ogrodnictwa oraz wielbiciel muzyki żydowskiej, jazzowej, funk oraz poważnej, w szczególności od ponad 12 lat studiuje życie i twórczość jednego z najwybitniejszych polskich pianistów Artura Rubinsteina• urodzony 27 grudnia 1972 roku w Warszawie

Bibliografia

Armstrong G., Kotler Ph. (2016), Marketing. Wprowadzenie (10. Edycja), Wydawnictwo Nieoczywiste, Piaseczno.

Budd M. (2014), Muzyka i Emocje, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk.

Carlo Rossi 01 (2010), Reklama internetowa 10 sek. – na imprezę zaprasza producent wina Carlo Rossi, https://www.youtube.com/watch?v=ijFOYo3ou9k [1.03.2017].

Carlo Rossi 02 (2010), Reklama internetowa 15 sek. – na imprezę promującą płytę zaprasza producent wina Carlo Rossi, https://www.youtube.com/watch?v=kK9RnxnqvK0 [1.03.2017].

Carlo Rossi na Azję (2012), Reklama telewizyjna wina Carlo Rossi Red California w Chinach i Korei Południowej, https://vimeo.com/25077418 [1.03.2017].

Ilczuk D. (2012), Ekonomika Kultury, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa.

IFPI.org (2016), Global Music Report. State of the industry overview 2016 http://www.ifpi.org/downloads/GMR2016.pdf [1.03.2016].

ISAP (2016), Jednolity tekst ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20160000487 [1.03.2017].

Kotler Ph., Keller K. L. (2016), Marketing (14. Edycja), Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.

KPMG w Polsce (2014), Rynek napojów alkoholowych w Polsce (raport) https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/pdf/2014/11/Rynek-napojow-alkoholowych-w-Polsce-2014-czesc-I.pdf [1.03.2017].

Sacks O. (2009), Muzykofilia, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań.

Sygnowano Fabryka Trzciny (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 wkrótce w sprzedaży 30 sek. – bez logotypów, https://vimeo.com/25303901 [1.03.2017].

Sygnowano Fabryka Trzciny, Carlo Rossi 01 (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 już w sprzedaży 30 sek. + 10 sek. na imprezę promującą płytę 10 sek. zaprasza producent wina Carlo Rossi, http://www.dailymotion.com/video/x7f1ri_carlo-rossi-sygnowano-fabryka-trzci_fun [1.03.2017].

Sygnowano Fabryka Trzciny, Carlo Rossi 02 (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 wkrótce w sprzedaży 30 sek. + 10 sek. na imprezę promującą płytę zaprasza producent wina Carlo Rossi,

http://www.dailymotion.com/video/x63ky5_sygnowano-fabryka-trzciny-3-carlo-r_fun [1.03.2017].

STX-Jamboree.com 01 (2011), Albumy muzyczne Sygnowano Fabryka Trzciny, http://www.stx-jamboree.com/plyty-licencje/plyty/sft/sftplyty [1.03.2017].

STX-Jamboree.com 02 (2011), Imprezy muzyczne promujące płyty, http://www.stx-jamboree.com/plyty-licencje/plyty/sft/ [1.03.2017].

STX-Jamboree.com (2008), Muzyczny Portret Polaków – fragment raportu z badania TNS OBOP, http://www.stx-jamboree.com/marketing-muzyczny/tnsobop [1.03.2016].

STX Jamboree (2016), Strona z imprezami promocyjnymi albumów Sygnowano Fabryka Trzciny, http://www.stx-jamboree.com/plyty-licencje/plyty/sft [1.03.2017].

Witek-Hajduk M.K., (2012), Sojusze marek (brand alliances) jako forma sojuszy strategicznych w marketingu [w:] Sznajder A. (red), Alianse marketingowe. Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Trzciński S. (2013), Rola muzyki w komunikacji marki, Event Manager News numer: 4/2013.

Wealth Solutions i The IWSR – The International Wine & Spirit Research (2011), Rynek wina w Polsce (raport) https://wealth.pl/gfx/wealth/files/raport_rynek_wina_w_polsce.pdf [1.03.2017].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2017-06-02

Jak cytować

Trzciński, Stanisław. 2017. „MARKETING MUZYCZNY NA PRZYKŁADZIE SOJUSZU MAREK”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 44 (2):31-48. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.017.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 44 Nr 2 (2017)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 948
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

komunikacja marketingowa, sponsoring, marketing muzyczny, sojusze marek, muzyka
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa