ELEMENTY SPRAWNEGO DZIAŁANIA KADRY KIEROWNICZEJ W UKIERUNKOWYWANIU POŻĄDANYCH ZACHOWAŃ ZATRUDNIONYCH PRACOWNIKÓW
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.015Słowa kluczowe
kadra kierownicza, rozwój pracownika, organizacjaAbstrakt
Rozwój kompetencji i umiejętności pracowników przedsiębiorstw jest kluczowym aspektem konkurencyjności, ponieważ wyspecjalizowana kadra może sprawnie realizować cele organizacji. Zrozumienie funkcji personalnych pozwala kierownikom wspierać rozwój osobowy. Z tego powodu, należy zapewnić narzędzia i metody wspierania rozwoju dostosowane do potrzeb pracowników i przedsiębiorstwa. W artykule zaprezentowano elementy wsparcia rozwoju pracowników przez menedżerów oraz dokonano prób scharakteryzowania aspektów budowania relacji między pracownikiem a kierownikiem.
Bibliografia
Broniewska G., (2013), Nowoczesny kierownik – menedżer czy przywódca? [w:] Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica, 283.
Griffin R.W., (2007), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
Harvard Business Review, (2012), O zarządzaniu ludźmi, Wyd. ICAN, Warszawa.
Kaczmarek B., Greta M., (2012), Niestrukturalizowane wyzwania problemowe współcześnie rozumianej informacji dla zarządzania [w:] Stabryła A., Wawak S. (red), Metody badania i modele rozwoju organizacji, Kraków.
Kieżun W., (1978), Ewolucja sprawnego zarządzania, PWE, Warszawa.
Kieżun W., (1998), Sprawne zarządzanie organizacją, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Kopaliński W., (2000), Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wyd. Świat Książki, Warszawa.
Kozioł L., (2002), Motywacja w pracy, PWN, Warszawa-Kraków.
Kożusznik B., (2011), Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa.
Michoń F., (1981), Organizacja i kierowanie w przedsiębiorstwie: w świetle socjologii i psychologii pracy, Wyd. Książka i Wiedza, Warszawa.
Nogalski B., Śniadecki J., (1998), Kształtowanie umiejętności menedżerskich, Ośrodek Postępu Organizacyjnego Sp. z o.o., Bydgoszcz.
Pająk K., (2003), Kierownik w XXI wieku, wyd. Elipsa, Warszawa - Poznań.
Parsloe E., Wray M., (2002), Trener i mentor. Udział coachingu i mentoringu w doskonaleniu procesu uczenia się, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Pocztowski A., (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie - procesy - metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Rogowski A., (2010), Podstawy organizacji i zarządzania produkcją w przedsiębiorstwie, wyd. CeDeWu.pl, Warszawa.
Sidor - Rządkowska M., (2016), Wdrażania programu mentoringu w przedsiębiorstwie - korzyści i zagrożenia [w:] Kwartalnik nauk o przedsiębiorstwie, 2016/3.
Stabryła A., (2001), Podstawy zarządzania firmą, Wyd. Antykwa, Kraków – Kluczbork.
Stoner J.A.F., Wankel Ch., (1992), Kierowanie, PWE, Warszawa.
Szaban J., (1978), Patologie w organizacji pracy kierowniczej [w:] W. Kieżun (red), Bariery sprawności organizacji, Warszawa.
Turgeon B., (1989), La Pratique du Management, McGraw - Hill, Montreal.
Weber M., (1994), The Theory of Social and Economic Organization, Oxford University Press, New York.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 444
Liczba cytowań: 0