TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W ZARZĄDZANIU ZASOBAMI LUDZKIMI
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.007Słowa kluczowe
technologie informacyjno-komunikacyjne, zarządzanie zasobami ludzkimiAbstrakt
Niniejsze opracowanie prezentuje znaczenie technologii informacyjno-komunikacyjnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Wskazane i zdefiniowane zostały obszary wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w wykonywaniu funkcji personalnej. Omówiono zarówno korzyści jak i zagrożenia korzystania z nowych technologii. Ponadto, przedstawiono wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi. Całość opracowania ma charakter przeglądowy.Bibliografia
Bator A., (2010), Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi przy wykorzystaniu technologii internetowej [w:] Knosali R. (red.) „Komputerowo zintegrowane zarządzanie”, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole.
Baun Ch., Kunze M., Nimis J., Tai S., (2011), Cloud Computing. Web-Based Dynamic IT System, Springer Verlag, Berlin Heidelberg.
Berłowski P., (2010), E-learning jako sposób zwiększania kompetencji pracowników, http://www.hrweb.pl/wp-content/uploads/2010/04/HRweb_E_learning-jako-sposob-zwiekszania-kompetencji-pracownikow.pdf [28.02.2017].
Cewińska J., (2014), Technologie informatyczne i internet w zarządzaniu zasobami ludzkimi – możliwości i ograniczenia [w:] Wachowiak P., Winch S. (red.), „Granice w zarządzaniu kapitałem ludzkim”, Oficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Warszawa.
Cewińska J., Wojtaszczyk K., (2016), Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście wirtualizacji zarządzania [w:] Listwan T., Sułkowski Ł. (red.), „Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi”, Difin, Warszawa.
https://www.hbrp.pl/b/hr-2017-kto-zwyciezy-w-walce-o-pracownika/rXR62vGq [20.02.2017].
http://hrstandard.pl/2011/10/12/rekrutacja-w-social-media-wady-i-zalety/ [20.02.2017].
http://kadry.infor.pl/kadry/hrm/informatyzacja_hrm/68565,4,Narzedzia-wspierajace-prace-dzialow-HR.html [01.03.2017].
http://www.michaelpage.ae/sites/michaelpage.ae/files/Michael_Page_Global_HR_Barometer_2013_FULL_REPORT_.pdf [15.02.2017].
http://nf.pl/manager/wirtualne-rozmowy-kwalifikacyjne,,47661,39 [28.02.2017].
https://lindastone.net/qa/continuous-partial-attention/ [24.02.2017].
Kisielnicki J., (2006), Technologia informacyjna w organizacji, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 3-4.
Kryniewska P., Nowak R. (2014), Jak radzić sobie ze zmianą w cyfrowym świecie, http://sklep.edulider.pl/produkt/jak-radzic-sobie-ze-zmiana-w-cyfrowym-swiecie/ [20.08.2016] .
Levitin D. J., (2015), Why the modern world is bad for your brain, https://www.theguardian.com/science/2015/jan/18/modern-world-bad-for-brain-daniel-j-levitin-organized-mind-information-overload [12.02.2017].
Misztal A., (2015), Grywalizacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie [w:] Świrska-Korłub J., „Nauki o zarządzaniu”, Nr 3(24), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
Nowak R., (2015), Mobilna rekrutacja – najnowszy trend w pozyskiwaniu talentów, http://edulider.pl/biznes/mobilna-rekrutacja-najnowszy-trend-w-pozyskiwaniu-talentow [25.02.2017].
Nilles, J. M., (2003), Telepraca, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
Olszewska T., (2016), Wyrzuć do kosza oceny roczne – idzie nowe, http://hrstandard.pl/2016/09/13/wyrzuc-do-kosza-oceny-roczne-idzie-nowe/, [01.03.2017].
Plebańska M., Kopciał P., (2013), Platforma e-learningowa jako narzędzie zarządzania wiedzą, „e-mentor”, Nr 2(49).
Stevenson D., (1997), Information and Communications Technology In UK Schools, An Independent Inquiry, The Independent ICT In Schools Commission, London.
Wojtaszczyk K., (2013), Poziom kompetencji wirtualnych pokolenia Y i C – ocena na podstawie autodiagnozy studentów, „e-mentor”, Nr 2(49).
Wójcik G. P., Rybicka M., (2013), Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych w rozwoju współpracy transgranicznej [w:] Hales C. F., „Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Społeczeństwo informacyjne – stan i perspektywy rozwoju”, Zeszyt Nr 32, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
Zając J., (2012), Technologie informacyjne i komunikacyjne a zarządzanie personelem, MGG Conferences, Warszawa.
Żurak-Owczarek C, (2011), Technologie informacyjne determinantą współczesnego biznesu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1181
Liczba cytowań: 0