Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

KONCEPCJA MODELU BIZNESU A REALIZACJA DZIAŁAŃ Z ZAKRESU CSR NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTW Z BRANŻY WYDOBYWCZEJ W POLSCE
  • Strona domowa
  • /
  • KONCEPCJA MODELU BIZNESU A REALIZACJA DZIAŁAŃ Z ZAKRESU CSR NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTW Z BRANŻY WYDOBYWCZEJ W POLSCE
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 43 Nr 2 (2016) /
  4. Artykuły

KONCEPCJA MODELU BIZNESU A REALIZACJA DZIAŁAŃ Z ZAKRESU CSR NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTW Z BRANŻY WYDOBYWCZEJ W POLSCE

Autor

  • Katarzyna Hałasik Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
  • Agnieszka Kabalska Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.019

Słowa kluczowe

społeczna odpowiedzialność biznesu, model biznesu

Abstrakt

Społeczna odpowiedzialność biznesu stanowi aktualny temat, szeroko dyskutowany w pracach z zakresu zarządzania. O istotności koncepcji świadczyć może jej uwzględnianie w tworzeniu i reorganizowaniu modeli biznesowych współczesnych przedsiębiorstw. W pierwszej części artykułu zaprezentowano koncepcję modelu biznesowego i teoretyczne podstawy założeń społecznej odpowiedzialności biznesu. W kolejnej części podjęto dyskusję dotyczącą znaczenia społecznej odpowiedzialności biznesu w modelach biznesowych przedsiębiorstw wydobywczych.

Bibliografia

Afuah A.N. (2004), Business Models, A Strategic Management Approach. McGraw- Hill/Irwin, Boston.

Afuah A.N., Tucci C.L. (2003), Internet Business. Models and Strategies: Text and Cases. McGraw- Hill, Nowy Jork.

Amit R., Zott C. (2010), Value creation in e-business, ,,Strategic Management Journal’’, Vol. 22, nr 6/7, Chicago.

Chesbrough H., Rosenbloom R.S. (2002), The Role of Business Model in Capturing Value from Innovation: Evidence from Xerox Corporation’s Technology Spinn-off Companies, Industrial and Corporate Change, nr 3.

Dudzik T.M., Gołębiowski T., Lewandowska M., Witek- Hajduk M. (2008), Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, SGH, Warszawa.

Hop N., Kudełko J. (2013), Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element strategii rozwoju przedsiębiorstwa górniczego, [w:] Zagożdżon P., Madziarz M. (red.), Dzieje górnictwa – element europejskiego dziedzictwa kultury, 5, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.

Johnson M.W., Christensen C.M., Kagerman H. (2008), Reinventing Your Business Model, „Harvard Business Review”, nr 86 (12).

Koneczna R. (2014), CSR i jego narzędzia jako element strategii firmy – praktyczny przewodnik, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraków.

Kozarkiewicz A., (2013), Model biznesu a system rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwie [w:] E. Nowak, M. Nieplowicz (red.), Systemy rachunku kosztów i kontroli zarządczej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.

Koźmiński A.K. (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności, PWE, Warszawa.

Kulczycka J., Wirth H. (2010), Społeczna odpowiedzialność w strategiach firm górniczych w Polsce, Zeszyty Naukowe Instytutu Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią Polskiej Akademii Nauk nr 79, Kraków.

Linder J.C., Cantrell S. (2004), Changing Business Models: Surveying the Landscape, „Accenture Institute for Strategic Change”.

Magretta J. (2002), Why Business Models Matter?, „Harvard Business Review”, nr 5.

Mossakowska T., Wasilewski M., (2011), Czy górnictwo węgla kamiennego jest w stanie przyjąć paradygmat zarządzania jakim jest CSR?, „Przegląd Górniczy” Nr 10 (1067), Tom 66(CVII), Kraków.

Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii. PWE, Warszawa.

Osterwalder A., Pingeur Y. (2010), Business Model Generation: A Handbook For Visionaries, Game Changers And Challengers, Wiley, Hoboken NJ.

Pyszka A. (2012), Społecznie odpowiedzialne innowacje – konieczność czy moda?, [w:] Knosal R. (red.), Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole.

Rappa M. (2001), Managing the Digital Enterprise: Business Models on the Web, North Carolina State University; http://digitalenterprise.org/models [20.02.2016].

Ratajczak M. (2010), Implementacja strategii CSR w odniesieniu do środowiska naturalnego jako ważny element strategii rozwojowych współczesnych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, t. 10(25), Warszawa.

Rokita J. (2005), Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa.

Sala P. (2015), Zakres odpowiedzialności przedsiębiorstwa na przykładzie normy ISO 26000, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej seria: Organizacja i Zarządzanie z. 82, Gliwice.

Seliga R., Woźniak A. (2014), Wpływ koncepcji CSR na budowanie wizerunku w biznesowym modelu jednostek medycznych w Polsce, [w:] Dębski M., Jupowicz- Ginalska A. (red.), Komunikacja marketingowa we współczesnych działaniach prowizerunkowych, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” Tom Xv, Zeszyt 4 Część I ,Łódź.

Stawicka E. (2012), Ekonomiczna efektywność społecznej odpowiedzialności w biznesie, [w:] Wołoszyn J. (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w obszarze przedsiębiorczości, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

Sztumski W. (2006), Idea zrównoważonego rozwoju a możliwości jej urzeczywistnienia, Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej „Problemy Ekorozwoju” vol. 1 No 2, Bielsko-Biała.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2016-09-01

Jak cytować

Hałasik, Katarzyna, i Agnieszka Kabalska. 2016. „KONCEPCJA MODELU BIZNESU A REALIZACJA DZIAŁAŃ Z ZAKRESU CSR NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTW Z BRANŻY WYDOBYWCZEJ W POLSCE”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 43 (2):81-91. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.019.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 43 Nr 2 (2016)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 342
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

społeczna odpowiedzialność biznesu, model biznesu
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa