Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

ZACHOWANIA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE W DOBIE KRYZYSU
  • Strona domowa
  • /
  • ZACHOWANIA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE W DOBIE KRYZYSU
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 43 Nr 2 (2016) /
  4. Artykuły

ZACHOWANIA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE W DOBIE KRYZYSU

Autor

  • Waldemar Glabiszewski Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.016

Słowa kluczowe

działania przedsiębiorstw w dobie kryzysu, sektor MSP, kryzys gospodarczy

Abstrakt

W końcu pierwszej dekady XXI wieku gospodarkę światową dotknął kolejny dotkliwy kryzys niosący negatywne konsekwencje ekonomiczno-społeczne. Między innymi stworzył on trudne warunki dla funkcjonowania przedsiębiorstw. Tym większym stały się one wyzwaniem dla przedsiębiorstw małych, z założenia słabszych, o relatywnie mniejszym potencjale   konkurencyjnym. Rodzi się w związku z tym pytanie, w jaki sposób na światowy kryzys gospodarczy reagują przedsiębiorstwa polskiego sektora MSP? Poszukując na nie odpowiedzi podjęto w niniejszym artykule – opierając się na wynikach badań ankietowych – próbę zrealizowania celu empirycznego, jakim jest identyfikacja charakterystycznych działań podejmowanych przez polskie małe i średnie przedsiębiorstwa w dobie kryzysu, stanowiących symptomatyczny przejaw ich obronnych zachowań.

Bibliografia

Blanchard O., (2011), Makroekonomia, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa.

Bootle R., (2009), The Trouble with Markets. Saving Capitalism from Itself, Nicholas Brealey Publishing, London.

Kaczmarczyk S., (2011), Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa.

Kołodko G.W., (2012), Ekonomia kryzysu czy kryzys ekonomii?, [w:] I. Lichniak (red.), Kryzys i co dalej?, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa.

Rabij M., Chudy, chudszy, trup, „Newsweek Polska”, nr 13/2009.

Sawicka A., (2011), Funkcjonowanie średnich firm w okresie spowolnienia i kryzysu gospodarczego, [w:] A. Zakrzewska-Bielawska, Wyzwania rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw. Innowacje. Technologie. Kryzys, Difin, Warszawa.

Soininen J., Puumalainen K., Sjögrén H., Syrjä P., (2012), The impact of global economic crisis on SMEs: Does entrepreneurial orientation matter?, „Management Research Review”, vol. 35, no. 10.

Szymański W., (2009), Kryzys globalny. Pierwsze przybliżenie, Difin, Warszawa.

Zadura-Lichota P. (red.), (2014), Innowacyjność 2010, PARP, Warszawa.

Zadura-Lichota P., Tarnawa A. (red.), (2014), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2012-2013, PARP, Warszawa.

Zastempowski M., (2015), Działania podejmowane przez tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki w czasie kryzysu, Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 229, Katowice.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2016-09-01

Jak cytować

Glabiszewski, Waldemar. 2016. „ZACHOWANIA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE W DOBIE KRYZYSU”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 43 (2):41-52. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.016.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 43 Nr 2 (2016)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 633
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

działania przedsiębiorstw w dobie kryzysu, sektor MSP, kryzys gospodarczy
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa