REALIZACJA PROCESU ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO W FIRMACH RODZINNYCH
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.013Słowa kluczowe
firmy rodzinne, proces zarządzania strategicznego, analiza strategicznaAbstrakt
Polska przedsiębiorczość składa się w 36% z firm rodzinnych, które tworzą 10% polskiego PKB a 60% z nich planuje sukcesję. Firmy rodzinne funkcjonują na dynamicznym i konkurencyjnym rynku. Narastająca konkurencja, bariery płynące z otoczenia zmuszają małe i średnie firmy rodzinne do poszukiwania nowych środków do walki o klienta i przetrwania na rynku. Celem niniejszej pracy jest pokazanie jak firmy rodzinne mogą efektywnie wykorzystać analizę strategiczną podczas planowania celów strategicznych oraz zbadano poziom realizacji strategii w firmach rodzinnych.Bibliografia
Kaleta A, (2013), Realizacja strategii, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
Gospodarek T, (2013), Zarządzanie strategiczne – kierunki rozwoju a ontologia,[w:]Krupski R(red.), Prace naukowe Zarządzanie strategiczne Quo vadis? Praca zbiorowa pod redakcją Rafała Krupskiego, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i
Przedsiębiorczości w Wałbrzychu, Wałbrzych.
http://www.ibrpolska.pl/ [24.02.16].
Pobrania
Opublikowane
2016-09-01
Jak cytować
Leśniewski, Mateusz. 2016. „REALIZACJA PROCESU ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO W FIRMACH RODZINNYCH”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 43 (2):7-16. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.013.
Numer
Dział
Artykuły
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 666
Liczba cytowań: 0