BUDOWA PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.001Słowa kluczowe
lojalność konsumencka, program lojalnościowy, marketing relacji, kapitał klientaAbstrakt
W procesie rozwijania się marki istotne staje się inwestowanie w lojalnych klientów oraz budowanie trwałych i obopólnie korzystnych relacji między klientem a przedsiębiorstwem. Współczesne przedsiębiorstwa kładą znaczny nacisk właśnie na budowanie lojalności konsumenckiej, ponieważ lojalni klienci są jednym z ważniejszych aktywów przedsiębiorstwa. Jednak budowanie takiej więzi pomiędzy stronami to złożony i długotrwały proces, który wymaga zastosowania odpowiednich dla pożądanego efektu oraz możliwości przedsiębiorstwa narzędzi i metod działań. W niniejszym artykule przedstawiono wnioski z badań, których celem była identyfikacja metod i technik budowania lojalności konsumenckiej przez przedsiębiorstwa funkcjonujące w Polsce oraz konfrontacja tych wniosków z teorią.Bibliografia
Baruk Agnieszka Izabela, (2006), Jak skutecznie oddziaływać na odbiorców?. Wybrane formy sprzedaży i wywierania wpływu na nabywców, Wydawnictwo Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Toruń.
Czubała Anna, Jonas Agata, Smoleń Tomasz, Wiktor Jan W., (2012), Marketing usług, Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Dejnaka Agnieszka, (2007), Budowanie lojalności klientów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Deszczka Dariusz, Ostatni dzwonek przed końcem roku, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=1913
Frąckiewicz Ewa, (2006), Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Grupa Brandoo, Content marketing – głosem marki oraz siłą marketingu w XXI wieku, http://brandoo.pl/blog/content-marketing-glosem-marki-oraz-sila-marketingu-w-xxi-wieku/.
Hajduk Zygmunt, (2001), Ogólna metodologia nauk, wyd. 2 zmienione, Wydaw-nictwo KUL, Lublin.
Internetowy słownik języka polskiego, http://sjp.pwn.pl/slowniki/metoda.html
Internetowy słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych Władysława Kopalińskiego, http://www.slownik-online.pl/kopalinski/6B5506B69F1D2300C12565EF00471529.php
Kamola Przemysław, (2012), Lojalny i zmotywowany, „Marketing w Praktyce”, nr 3.
Knecht Zdzisław, (2005), Zarządzanie i planowanie marketingowe, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Kształtowanie lojalności konsumenckiej. Zeszyty Naukowe, red. A. Wiśniewska, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2/2013.
Kumar V., (2010), Zarządzanie wartością klienta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Liczmańska Katarzyna, (2015), Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń.
Liczmańska Katarzyna, Konarski Sławomir, (2013), Determinanty lojalności konsumenckiej na przykładzie województwa kujawsko-pomorskiego [w:] red. A. Wiśniewska, Kształtowanie lojalności konsumenckiej. Zeszyty Naukowe, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa, s. 19.
Mazurek-Łopacińska Krystyna, (2002), Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Niestrój Roman, (2002), Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Materiały konferencji naukowej Wydziały Zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
Pawlikowska Dorota, (2013), Programy lojalnościowe jako narzędzie wpływu na postawy i zachowania konsumentów [w:] Kształtowanie lojalności konsumenckiej. Zeszyty Naukowe, red. A. Wiśniewska, Wydawnictwo Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2/2013.
Rudawska Edyta, (2005), Lojalność klientów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Słownik wyrazów obcych pod redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, Wydawnictwo Europa, Warszawa 2001.
Tesławski Maciej, Lojalność, http://teslawski.pl/teksty/01.html
Tesławski Maciej, Narzędzie w programach lojalnościowych, http://teslawski.pl/teksty/08.html
Turska Renata, Dla kogo i po co program lojalnościowy, http://marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/w=1/aid=m4e2ca50aaf0c8
Urban Wiesław, Siemieniako Dariusz, (2008), Lojalność klientów, Modele moty-wacja i pomiar, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
Wiśniewska Agnieszka, (2014), Strategia lojalności konsumentów, Zeszyty Naukowe: Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie – Nauki Humanistyczno-Społeczne, UMK, Toruń.
Wojciechowski Przemysław, (2012), Sztuka punktowania w B2B, „Marketing w Praktyce”, nr 3.
Współczesne narzędzia doskonalenia systemów zarządzania organizacjami, red. naukowa Woźniak Krzysztof, Wydawnictwo Mfiles, Kraków 2012.
Zarządzanie marką, red. naukowa Urbanek Grzegorz, Kosińska Ewa, Polskie Wy-dawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1876
Liczba cytowań: 0