Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

BUDOWA PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH
  • Strona domowa
  • /
  • BUDOWA PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 43 Nr 1 (2016) /
  4. Artykuły

BUDOWA PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH

Autor

  • Agnieszka Wiśniewska Szkoła Promocji Mediów i Show Businessu w Warszawie, Wydział Zarządzania
  • Magdalena Dudko Szkoła Promocji Mediów i Show Businessu w Warszawie, Wydział Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.001

Słowa kluczowe

lojalność konsumencka, program lojalnościowy, marketing relacji, kapitał klienta

Abstrakt

W procesie rozwijania się marki istotne staje się inwestowanie w lojalnych klientów oraz budowanie trwałych i obopólnie korzystnych relacji między klientem a przedsiębiorstwem. Współczesne przedsiębiorstwa kładą znaczny nacisk właśnie na budowanie lojalności konsumenckiej, ponieważ lojalni klienci są jednym z ważniejszych aktywów przedsiębiorstwa. Jednak budowanie takiej więzi pomiędzy stronami to złożony i długotrwały proces, który wymaga zastosowania odpowiednich dla pożądanego efektu oraz możliwości przedsiębiorstwa narzędzi i metod działań. W niniejszym artykule przedstawiono wnioski z badań, których celem była identyfikacja metod i technik budowania lojalności konsumenckiej przez przedsiębiorstwa funkcjonujące w Polsce oraz konfrontacja tych wniosków z teorią.

Bibliografia

Baruk Agnieszka Izabela, (2006), Jak skutecznie oddziaływać na odbiorców?. Wybrane formy sprzedaży i wywierania wpływu na nabywców, Wydawnictwo Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Toruń.

Czubała Anna, Jonas Agata, Smoleń Tomasz, Wiktor Jan W., (2012), Marketing usług, Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Dejnaka Agnieszka, (2007), Budowanie lojalności klientów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Deszczka Dariusz, Ostatni dzwonek przed końcem roku, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=1913

Frąckiewicz Ewa, (2006), Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Grupa Brandoo, Content marketing – głosem marki oraz siłą marketingu w XXI wieku, http://brandoo.pl/blog/content-marketing-glosem-marki-oraz-sila-marketingu-w-xxi-wieku/.

Hajduk Zygmunt, (2001), Ogólna metodologia nauk, wyd. 2 zmienione, Wydaw-nictwo KUL, Lublin.

Internetowy słownik języka polskiego, http://sjp.pwn.pl/slowniki/metoda.html

Internetowy słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych Władysława Kopalińskiego, http://www.slownik-online.pl/kopalinski/6B5506B69F1D2300C12565EF00471529.php

Kamola Przemysław, (2012), Lojalny i zmotywowany, „Marketing w Praktyce”, nr 3.

Knecht Zdzisław, (2005), Zarządzanie i planowanie marketingowe, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.

Kształtowanie lojalności konsumenckiej. Zeszyty Naukowe, red. A. Wiśniewska, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2/2013.

Kumar V., (2010), Zarządzanie wartością klienta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Liczmańska Katarzyna, (2015), Budowanie silnych marek produktowych w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń.

Liczmańska Katarzyna, Konarski Sławomir, (2013), Determinanty lojalności konsumenckiej na przykładzie województwa kujawsko-pomorskiego [w:] red. A. Wiśniewska, Kształtowanie lojalności konsumenckiej. Zeszyty Naukowe, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa, s. 19.

Mazurek-Łopacińska Krystyna, (2002), Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Niestrój Roman, (2002), Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Materiały konferencji naukowej Wydziały Zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.

Pawlikowska Dorota, (2013), Programy lojalnościowe jako narzędzie wpływu na postawy i zachowania konsumentów [w:] Kształtowanie lojalności konsumenckiej. Zeszyty Naukowe, red. A. Wiśniewska, Wydawnictwo Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2/2013.

Rudawska Edyta, (2005), Lojalność klientów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Słownik wyrazów obcych pod redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, Wydawnictwo Europa, Warszawa 2001.

Tesławski Maciej, Lojalność, http://teslawski.pl/teksty/01.html

Tesławski Maciej, Narzędzie w programach lojalnościowych, http://teslawski.pl/teksty/08.html

Turska Renata, Dla kogo i po co program lojalnościowy, http://marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/w=1/aid=m4e2ca50aaf0c8

Urban Wiesław, Siemieniako Dariusz, (2008), Lojalność klientów, Modele moty-wacja i pomiar, Wydawnictwo PWN, Warszawa.

Wiśniewska Agnieszka, (2014), Strategia lojalności konsumentów, Zeszyty Naukowe: Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie – Nauki Humanistyczno-Społeczne, UMK, Toruń.

Wojciechowski Przemysław, (2012), Sztuka punktowania w B2B, „Marketing w Praktyce”, nr 3.

Współczesne narzędzia doskonalenia systemów zarządzania organizacjami, red. naukowa Woźniak Krzysztof, Wydawnictwo Mfiles, Kraków 2012.

Zarządzanie marką, red. naukowa Urbanek Grzegorz, Kosińska Ewa, Polskie Wy-dawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2016-08-25

Jak cytować

Wiśniewska, Agnieszka, i Magdalena Dudko. 2016. „BUDOWA PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 43 (1):9-24. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.001.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 43 Nr 1 (2016)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1876
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

lojalność konsumencka, program lojalnościowy, marketing relacji, kapitał klienta
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa