Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

WYNIKI KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW WEDŁUG BAROMETRU BIZNESU W 2014 W POLSCE, CZECHACH I NA SŁOWACJI
  • Strona domowa
  • /
  • WYNIKI KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW WEDŁUG BAROMETRU BIZNESU W 2014 W POLSCE, CZECHACH I NA SŁOWACJI
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 42 Nr 2 (2015) /
  4. Artykuły

WYNIKI KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW WEDŁUG BAROMETRU BIZNESU W 2014 W POLSCE, CZECHACH I NA SŁOWACJI

Autor

  • Olaf Flak Uniwersytet Śląski w Katowicach Wydział Radia i Telewizji
  • Grzegorz Głód Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.023

Słowa kluczowe

konkurencyjność, potencjał konkurencyjny, strategia konkurencyjna, przewaga konkurencyjna, ranking konkurencyjności

Abstrakt

Konkurencyjność jest pojęciem, które umożliwia ocenę podmiotów uczestniczących we współczesnej gospodarce pod względem wyników, jak również zdolności do osiągania korzyści w przyszłości przez spółkę. Firmy nazywane dalej "konkurencyjnymi" są w stanie osiągnąć relatywnie większe korzyści niż ich konkurenci. W niniejszym artykule autorzy przedstawiają wyniki Barometru Konkurencyjności Przedsiębiorstw, przeprowadzone w 2014 roku na grupie 992 firm z Polski, Słowacji i Czech. Barometr bazuje na podstawie Zintegrowanego Modelu Konkurencyjności.

Bibliografia

Abel-Koch J., & Gerstenberger, J., (2014), KfW Competitiveness Indicator 2014. October.

Ambastha A., & Momaya K. (2004)., Competitiveness of Firms: Review of Theory, Frameworks and Models. Singapore Management Review, 26 (1).

Annoni P., & Dijkstra L., (2013), Luxembourg: EU Regional Competitiveness Index Publications Office of the European Union.

Armenski T. et. Al., (2014), Tourism Destination Competitivenessbetween Two FLAGS, Economic Research - Ekonomska istraživanja, Vol. 25, No. 2 (485-502).

Attiany M.S., (2014), Competitive Advantage Through Benchmarking: Field Study of Industrial Companies Listed in Amman Stock Exchange. Journal of Business Studies Quarterly. Vol. 5, No. 4.

Benchmarking UK Competitiveness in the Global Economy (2012), Department for Business Innovation&Skills, October.

Bień W. et al., (1997), Skuteczne strategie. Warszawa: Wydawnictwo CIM.

Block J.H. et al., (2015), Necessity Entrepreneurship And Competitive Strategy. Small Business Economics, No. 44.

Bossak J.W., & Bieńkowski W., (2004), Międzynarodowa zdolność konkurencyjna kraju i przedsiębiorstw. Wyzwania dla Polski na progu XXI wieku. Warszawa: Wyd. SGH.

Cetindamar D., & Kilitcioglu H., (2013), Measuring the competitiveness of a firm for an award system. Competitiveness Review: An International Business Journal, Vol. 23 No. 1.

Donno A. (2013), Multidimensional Measures of Firm Competitiveness: a Model-Based Approach. Dipartimento di Scienze Statistiche “Paolo Fortunati” Gennaio.

Dwyer L., & Kim Ch., (2003), Destination Competitiveness: Determinants and Indicators. Current Issues in Tourism, 6 (5).

Flak O. ,(2014), A Method of Estimating the Determinant of Enterprise Competetiveness. In A. Nalepka, A. Ujwary (ed.) Business and Non-profit Organizations Fading Increased Competition and Growing Customers’ Demands, Nowy Sącz: Wyższa Szkoła Biznesu.

Flak O., Głód G., (2014), Barometr Konkurencyjności Przedsiębiorstw. Wyniki badań empirycznych. In: Przegląd Organizacji, No. 1.

Flak O., Głód G., (2009), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Pojęcia, modele, definicje. Katowice: Wydawnictwo AE Katowice.

Flak O., Głód G., (2012), Konkurencyjni przetrwają. Warszawa: Difin.

Gomezelja D.O., & Mihalic T., (2008), Destination Competitiveness — Applying Different Models, The Case Of Slovenia. Tourism Management. No. 29.

Hemmatfar M. et al., (2010), Competitive Advantages and Strategic Information Systems, International Journal of Business and Management, 5 (7).

Iarossi G., (2013), Measuring Competitiveness at the Subnational Level: The Case of 37 Nigerian States. JCC The Business and Economics Research Journal, Vol. 6, Issue 2.

Ketels Ch. (2006), Michael Porter’s Competitiveness Framework — Recent Learnings and New Research Priorities. Journal of Industry, Competition and Trade, No. 6.

Lombana J., (2011), Looking For A Distinctive Model With Which To Analyze Competitiveness. ACR, Vol. 19 (3&4).

Olszewska B., & Piwoni-Krzeszowska E., (2004), Partnerstwo z klientami szansą zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw. In Z. Olesiński, A. Szplit (ed.): Przedsiębiorstwo i region w zjednoczonej Europie. Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej.

Pereira E. et al., (2009), Internationalization as a Competitiveness Factor: the case of the Portuguese Ceramic Firms. etsg.org.

Pierścionek Z., (2005), Koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa. Przegląd Organizacji, 9.

Stojcic N., (2014), Regional determinants of export competitivenessin Croatian manufacturing industry. Proceedings of Rijeka Faculty of Economics, Journal of Economics and Business, Vol. 32, No. 2.

Wang R.D., Shaver J.M., (2014), Competition-Driven Repositioning. Strategic Management Journal, No. 35.

Wattanapruttipaisan T., (2002), SME Subcontracting as Bridgehead to Competitiveness: an Assessment of Supply-side Capabilities and Demand-side Requirements. Asia-Pacific Development Journal, 9 (1).

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2015-11-15

Jak cytować

Flak, Olaf, i Grzegorz Głód. 2015. „WYNIKI KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW WEDŁUG BAROMETRU BIZNESU W 2014 W POLSCE, CZECHACH I NA SŁOWACJI”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 42 (2):111-35. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.023.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 42 Nr 2 (2015)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 215
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Newsletter
Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

konkurencyjność, potencjał konkurencyjny, strategia konkurencyjna, przewaga konkurencyjna, ranking konkurencyjności
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa