Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

USE OF SERIOUS GAMES IN HUMAN RESOURCE DEVELOPMENT
  • Home
  • /
  • USE OF SERIOUS GAMES IN HUMAN RESOURCE DEVELOPMENT
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 42 No. 2 (2015) /
  4. Articles

USE OF SERIOUS GAMES IN HUMAN RESOURCE DEVELOPMENT

Authors

  • Marek Kalinowski University of Gdańsk Faculty of Management Department of Personnel Management

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.022

Keywords

serious games, training, development

Abstract

The aim of the study is to find out the opinions of HR professionals on the usefulness of decision games. Due to respondents little knowledge of this type of training tools,  before the survey was conducted, the decision game was played. The respondents claimed that decision games can be used as a supplement to a  training process. According to respondents, such games can be an effective way of training certain skills and shaping attitudes, mainly related to the competition and decision-making. Observing the process of learning the rules of the game and the gameplay the researcher has found stages through which the players proceed, as well as has identified some characteristic posture, for example: transferring individual experiences and beliefs to the game, treating learning rules of the game as a challenge that requires teamwork and tendency to strong emotional commitment.

References

Akl E.A., Kairouz V.F., Sackett K.M.,. Erdley W.S, Mustafa R.A., Fiander M., Gabriel C., Schünemann H., (2013), Educational games for health professionals (Review), The Cochrane Library 2013, Issue 3, Wiley.

Arnab S., Lim T., Carvalho M. B.,. Bellotti F, Freitas S., Louchart S., Suttie N., Berta R., Gloria A., (2015), Mapping learning and game mechanics for serious games analysis, British Journal of Educational Technology, Vol. 46 No 2.

Harteveld C., (2012), Making Sense of Virtual Risks, IOS Press, Amsterdam, NLD,

http://www.inwestycjawkadry.info.pl/szkolenie-doradztwo_zawodowe,sz,167732.html, [08.06.2015].

Kajrunajtys D., Szarecki M., (2013), Gra edukacyjna jako narzędzie kształtowania kompetencji społecznych na przykładzie WSEI, Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie Zeszyt 9, Kraków.

Kalinowski M., (2013), Gry decyzyjne jako nowoczesne narzędzie rozwoju kompetencji menedżerskich, w: Czubasiewicz H., Mokwa Z., Walentynowicz P. (red.), Uwarunkowania sukcesu organizacji, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.

Kalinowski M., Dobrowolska E., (2014), Strategiczne gry szkoleniowe jako narzędzie kształtowania kompetencji menedżerskich, w: Stor M., Fornalczyk A. (red.), Sukces w zarządzaniu kapitałem ludzkim – podejścia, metody, narzędzia, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 350, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.

Mayer I., Bekebrede G., Harteveld C., Warmelink H., Zhou Q., Ruijven T., Lo J., Kortmann R., Wenzler I., (2014), The research and evaluation of serious games: Toward a comprehensive methodology, British Journal of Educational Technology, Vol 45 No 3.

Michael D., Chen S., (2005), Serious Games : Games That Educate, Train, and Inform, Thomson, Boston USA.

Wach-Kąkolewicz A., (2014), Learning and teaching with electronic games as an educational method, [w:] Gaweł A., Pietrzykowski M. (red.),The Strategic Management Virtual Game Method in Business Education, Ius At Tax, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-11-15

How to Cite

Kalinowski, Marek. 2015. “USE OF SERIOUS GAMES IN HUMAN RESOURCE DEVELOPMENT”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 42 (2):101-10. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.022.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 42 No. 2 (2015)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1517
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

serious games, training, development
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop