Hidden champions of the Polish economy – average companies or market leader?
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.026Keywords
polish hidden champions, market position, structural dataAbstract
This article presents a very unique specificity of Polish enterprises, they are hidden champions. But really focuses primarily on the structural data of these companies, it is the same for publication just got to present the image of a company, not yet specifically identified in the Polish market. Who is behind the hidden champions password Polish economy? This question is though briefly answer fragment presented the results of research conducted by the author on this specific group of companies.References
Haffer R., (2003), Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, Wydawnictwo UMK, Toruń.
Kotler Ph., Caslione J.A., (2010), Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, New Media, Warszawa.
Simon H., Dietl M., (2009), Tajemniczy mistrzowie XXI wieku. Strategie sukcesu nieznanych liderów na światowych rynkach, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Strzyżewska M., (2008), Konkurencyjność polskich eksporterów – wybrane aspekty, [w:] A. Sosnowska, S. Łobejko (red.), Drogi do sukcesu polskich małych i średnich przedsiębiorstws, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
Downloads
Published
2015-05-01
How to Cite
Grego-Planer, Dorota. 2015. “Hidden Champions of the Polish Economy – Average Companies or Market Leader?”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 41 (2):161-70. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.026.
Issue
Section
Articles
Stats
Number of views and downloads: 515
Number of citations: 0