Tajemniczy mistrzowie polskiej gospodarki - przeciętne firmy czy rynkowi liderzy?
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.026Słowa kluczowe
polscy tajemniczy mistrzowie, pozycja rynkowa, dane strukturalneAbstrakt
W niniejszym artykule zaprezentowano specyfikę bardzo wyjątkowej grupy polskich przedsiębiorstw, jakimi są tajemniczy mistrzowie. Choć tak naprawdę skupiono się przede wszystkim na danych strukturalnych dotyczących tych firm, to jednak tym samym celem publikacji stało się właśnie przedstawienie pewnego obrazu przedsiębiorstw, dotąd szczegółowo nie zidentyfikowanych na polskim rynku. Kto kryje się pod hasłem tajemniczy mistrz polskiej gospodarki? Na to pytanie choć pokrótce odpowie zaprezentowany fragment wyników badań prowadzonych przez Autorkę nad tą specyficzną grupą przedsiębiorstw.Bibliografia
Haffer R., (2003), Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, Wydawnictwo UMK, Toruń.
Kotler Ph., Caslione J.A., (2010), Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, New Media, Warszawa.
Simon H., Dietl M., (2009), Tajemniczy mistrzowie XXI wieku. Strategie sukcesu nieznanych liderów na światowych rynkach, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Strzyżewska M., (2008), Konkurencyjność polskich eksporterów – wybrane aspekty, [w:] A. Sosnowska, S. Łobejko (red.), Drogi do sukcesu polskich małych i średnich przedsiębiorstws, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
2015-05-01
Jak cytować
Grego-Planer, Dorota. 2015. „Tajemniczy Mistrzowie Polskiej Gospodarki - przeciętne Firmy Czy Rynkowi Liderzy?”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 41 (2):161-70. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.026.
Numer
Dział
Artykuły
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 346
Liczba cytowań: 0