Wpływ urządzeń mobilnych na komunikację marketingową
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.008Słowa kluczowe
komunikacja marketingowa, komunikat reklamowy, urządzenia mobilne, reklama, marka, zachowania konsumentów, pokolenie 3F, grywalizacja, geolokalizacja, fotokody QR, Augmented Reality.Abstrakt
Postępujący na naszych oczach rozwój technologii, który dokonał się w ciągu ostatnich dwóch dekad, przyczynił się do pojawienia przenośnych urządzeń elektronicznych, określanych mianem urządzeń mobilnych. Idealne dopasowanie ich funkcji do zmieniających się potrzeb konsumentów pozytywnie wpłynęło na popyt tych urządzeń na rynku. Rosnący wzrost popularności urządzeń mobilnych stworzył ramy do rozwoju nowego rodzaju komunikacji marketingowej. W artykule podjęto próbę przedstawienia, jak urządzenia mobilne, w szczególności smartfony i tablety, zmieniły sposób dostarczania konsumentom komunikatów marketingowych.
Bibliografia
Bzdyra-Maciorowska A., (2012), Dźwiękowe kody QR, „Marketing w Praktyce”, nr 10.
Czarnecki A., (2003), Product Placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, Warszawa.
Dębski Ł., (2011), Skanuję – wiem więcej, „Marketing w Praktyce”, nr 5.
Dornowski M., (2014), Smartmoney – czyli dlaczego smartfony zmieniają reklamę, Nowymarketing.pl, http://nowymarketing.pl/a/3003,smartmoney-czyli-dlaczego-smartfony-zmieniaja-reklame [27.04.2014].
Marketing mobilny. Raport Interaktywnie.com, (2013), [w:] Ocetkiewicz R. (red.), Interaktywnie.com, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/ra port-interakty wnie-com-marketing-mobilny-247487 [27.04.2014].
Mikowska M., (2014), Marketing mobilny w Polsce, [online], Jestem.mobi, http://jestem.mobi/ 2014/02/nowy-raport-marketing-mobilny-w-polsce-2013-2014 [27.04.2014].
Morin D., (2008), Announcing Facebook Connect, https://developers.facebook.com/blog/ post/2008/05/09/announcing-facebook-connect [29.04.2014].
Poznaj Androida KitKat 4.4, (2014), http://www.android.com/meet-android, [29.04.2014].
Statystyki YouTube, (2014),
http://www.youtube.com/yt/press/pl/statistics.html [29.04.2014].
Szpyt J., (2012), Kontent chętnie oglądany, „Marketing w Praktyce”, nr 6.
Tkaczyk P., (2012a), Grywalizacja w budowaniu marki, „Marketing w Praktyce”, nr 10.
Tkaczyk P., (2012b), Punkty i nagrody to za mało, „Marketing w Praktyce”, nr 2.
Urbaniak J., (2012), Moje ajfonko, „Marketing w Praktyce”, nr 5.
Warcholska K., (2014), Daj się namierzyć, czyli geolokalizacja w marketingu mobilnym, Nowymarketing.pl, http://nowymarketing.pl/a/3064,daj-sie-namierzyc-czyli-geolokalizacja-w-marketingu-mobilnym [27.04.2014].
Zichermann G., Cunningham C., (2012), Grywalizacja: mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych, Gliwice.
Żur Ł., (2012), Magiczny świat Augmented Reality w służbie Twojej firmy, „Nowoczesne Zarządzanie”, nr 1.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 317
Liczba cytowań: 0