Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Strategia lojalności konsumentów
  • Strona domowa
  • /
  • Strategia lojalności konsumentów
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 41 Nr 1 (2014) /
  4. Artykuły

Strategia lojalności konsumentów

Autor

  • Agnieszka Wiśniewska Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie Instytut Reklamy

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.003

Słowa kluczowe

lojalność, zachowania konsumentów, strategia.

Abstrakt

Lojalność jest pożądanym z perspektywy producentów zjawiskiem w procesie zachowań konsumentów na rynku. Nie wszyscy lojalni klienci dostarczają przedsiębiorstwu całe spectrum oczekiwanych korzyści. Decyzje funkcjonujących na rynku podmiotów, w tym konsumentów (jako stron transakcji), są w mniejszym lub większym stopniu konsekwencją pewnych przyjętych strategii zapewniających realizację własnych oczekiwań i celów życiowych. W artykule podjęta zostanie próba ustalenia koncepcyjnego modelu strategii lojalności konsumenckiej. Cel ten zrealizowany zostanie na podstawie przeglądu dotychczasowego dorobku literatury w zakresie zachowań konsumenckich, ale też z dziedziny budowy strategii.

Bibliografia

Cialdini R. B., (2001), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Dick A. L., Basu K., (1984), Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework, “Journal of the Academy of Marketing Science”, Vol. 22, No. 2.

Grzegorczyk A., (2013), Mapy recepcji reklamy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Jing Xu A., Weyer R. S. Jr., (2007), The Effect of Mind-Sets on Consumer Decision Strat-egies, Journal Of Consumer Research, Vol. 34, December.

Kaczmarczyk S., (2007), Zastosowanie badań marketingowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Kall J., (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Kieżel E., (2004), Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, Polskie Wydaw-nictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.

Kozłowska A., Wiśniewska A. M., (2013), Model A. L. Dicka i K. Basu: nowe ramy kon-cepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką, [w:] A. M. Wiśniewska (red.), Kształtowanie lojalności konsumenckiej, WSP, Warszawa.

Kozłowska A., (2011), Zastosowanie modelu ELM w reklamie prasowej-raport badawczy, WSP, Warszawa, http://wsp.pl/file/619_239804651.pdf, [17.05.2014].

Kozłowska A., (2013), Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne, „AUNC Zarządzanie” , nr 413, Wydawnictwo Naukowe UMK Toruń.

Małysa-Kaleta A., (2009), Strategie decyzyjne konsumentów w warunkach niepewności, [w:] L. Garbarski, J. Tkaczyk (red.), Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.

Maslow A., (1990), Motywacja i osobowość, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa.

Mitręga M., (2005), Marketing relacji. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa.

Morawski W., (2001), Socjologia ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Nicosia F. M., (1968), Advertising Management, Consumer Behavior, and Simulation, „Journal of Advertising Research”, No. 1, March.

Obłój K., (2007), Strategia organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Romanowska M., (2009), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.

Rudnicki L., (2000), Zachowania konsumentów na rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Schopenhauer A. A., (1994), O podstawie moralności, Wydawnictwo “bis”, Warszawa.

Słownik języka polskiego, PWN, http://sjp.pwn.pl/szukaj/do%C5%9Bwiadczenie, [17.05.2014].

Sudoł S., Przedsiębiorstwo, PWE, Warszawa.

Urban W., Siemieniako D., (2008), Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Wiśniewska A., (2010) Podejmowanie decyzji, [w:] Zarządzanie, red. M. Kugiel, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.

Zawisza J., (2010), Strategie zarządzania organizacjami, [w:] M. Kugiel (red.), Zarządzanie, WSP, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-12-01

Jak cytować

Wiśniewska, Agnieszka. 2014. „Strategia lojalności konsumentów”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 41 (1):39-53. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.003.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 41 Nr 1 (2014)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1951
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

lojalność, zachowania konsumentów, strategia.
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa