Motywowanie jako funkcja zarządzania w obrębie przedsiębiorstwa
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2012.001Słowa kluczowe
motywacja, zarządzanie, dwuczynnikowa teoria F. HerzbergaAbstrakt
Struktura motywów ma zawsze układ hierarchiczny. Oznacza to, że jedne wartości cenione są przez pracowników bardziej, inne trochę mniej. Powstaje osobista hierarchia potrzeb, dla każdego człowieka różna, gdyż różne osoby cenią różne wartości, przy czym ludzie preferują te wartości, które są przez nich najbardziej cenione i jednocześnie te, które uznają za najbardziej realne do osiągnięcia. W artykule podjęto próbę określenia wartości systemu motywowania w badanym przedsiębiorstwie. W tym celu przeprowadzono badania ankietowe. Podjęto również próbę określenia stosunków, jakie panują między pracownikami, oraz jakie czynniki motywacji materialnej i niematerialnej są najważniejsze dla badanych pracowników.Bibliografia
Bruce A., Pepitone J. (2001), Jak motywować pracowników, Wydawnictwo RM, Warszawa.
Gick A., Tarczyńska M. (1999), Motywowanie pracowników, PWE, Warszawa.
Gliszczyńska X. (1991), Poznawcze modele motywacji pracowników, PWN, Warszawa.
Karaś R. (2003), Teorie motywacji w zarządzaniu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Lubrańska A. (2008), Psychologia pracy, Wyd. Difin, Warszawa.
Machaczka J. (1999), Podstawy zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Sikora J. (2000), Motywowanie pracowników, OPO, Bydgoszcz.
Zbiegień-Maciąg L. (1997), Motywacyjne aspekty wynagradzania pracowników, [w:] Jak skutecznie wynagradzać pracowników, K. Sedlak (red.), Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 713
Liczba cytowań: 0