Promocja konsumencka w warunkach zakazu reklamy publicznej
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2011.007Słowa kluczowe
promocja konsumencka, komunikacja, reklamaAbstrakt
W dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej, kiedy główną siłą ekonomiczną jest hiperkonkurencja, kluczowym celem funkcjonowania przedsiębiorstw staje się zadowolenie klienta. Przedsiębiorstwo, aby sprawnie funkcjonować, musi prowadzić na szeroką skalę działania promocyjne, mające na celu aktywizację sprzedaży. W sektorze alkoholi wysokoprocentowych poważnym utrudnieniem w komunikacji marketingowej stają się restrykcje państwa zakazujące działań reklamowych. Autorka artykułu stawia tezę, że w obliczu całkowitego zakazu reklamy publicznej nadal można oddziaływać na decyzje zakupowe i aktywizować sprzedaż.
Bibliografia
Alvarez B. A., Casielles R. V. (2005), Consumer evaluations of sales promotion: the effect on brand choice, „European Journal of Marketing”, vol. 39, Iss: 1/2. DOI: http://dx.doi.org/10.1108/03090560510572016
Cummins J., Mullin R. (2005), Promocja sprzedaży, Helion, Gliwice.
Dhar S. K., Hoch S. J. (1996), Price discrimination using in-store merchandising, „Journal of Marketing”, vol. 60, January. DOI: http://dx.doi.org/10.2307/1251885
Ehrenberg A. S. C., Hammond K., Goodhardt G. J. (1994), The after-effects of pricerelated consumer promotions, „Journal of Advertising Research”, July–August.
Germain R., Iyer K. N. (2006), The interaction of internal and downstream integration and its association with performance, „Journal of Business Logistics”, vol. 27/2. DOI: http://dx.doi.org/10.1002/j.2158-1592.2006.tb00216.x
Haffer M. (1998), Determinanty strategii nowego produktu polskich przedsiębiorstw przemysłowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Kotler Ph. (1999), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa.
Kotler Ph. (2004), Odpowiada na pytania na temat marketingu, DW Rebis, Poznań.
Kozłowska A. (2011), Reklama, techniki perswazyjne, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
Pawlak-Kołodziejska K. (2011), Komunikacja marketingowa, w: „Marketing. Podręcznik akademicki”, redaktor naukowy K. Andruszkiewicz, TNOiK Dom Organizatora, Toruń.
Mazurek-Łopacińska (2003), Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.
Wiktor J. (2005), Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Wiśniewska A. (2005), Czynniki decydujące o wrażliwości konsumentów na markę, w: Instrumenty kształtowania wizerunku marki, red. A. Grzegorczyk, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
Witek-Hajduk M. K. (2011), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 847
Liczba cytowań: 0