ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W POLSKICH PUBLICZNYCH SZKOŁACH MUZYCZNYCH
DOI:
https://doi.org/10.12775/19491Słowa kluczowe
zarządzanie strategiczne, zrównoważona karta wyników, publiczna szkoła muzycznaAbstrakt
Artykuł prezentuje wyniki badania pilotażowego, dotyczącego zarządzania strategicznego w polskich publicznych szkołach muzycznych. Celem badania była identyfikacja oraz wskazanie praktyk w zakresie zarządzania strategicznego. Ramę koncepcyjną stanowiła Zrównoważona Karta Wyników. W pilotażu wykorzystano ankietę i pogłębiony wywiad niestandaryzowany. Artykuł wskazuje na potrzebę upowszechnienia wśród kadry kierowniczej szkół muzycznych możliwości wykorzystania Zrównoważonej Karty Wyników.
Bibliografia
Fidler B. (2002) Strategic Management for School Development Leading your School’s Improvement Strategy, Paul Chapman Publishing, London
Haffer R. (2011), Samoocena i Pomiar Wyników Działalności w Systemach Zarządzania Przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Haffer R., Glińska-Neweś A. (2013), Pozytywny Potencjał Organizacji jako determinanta sukcesu przedsiębiorstwa. Przypadek Polski i Francji, Zarządzanie i Finanse, vol. 4, nr 1, Gdańsk.
Kaplan R. S., Norton D. P. (2001), Strategiczna karta wyników Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Karathanos D., Karathanos P. (2005) Applying the Balanced Scorecard to Education, Journal of Education for Business, Volume 80 Issue 4, [online], https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3200/JOEB.80.4.222-230, [18.02.2019].
Łuczak M. (2003) Strategie w działalności przedsiębiorstwa Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa
Stoner J., Wankel C. (1992) Kierowanie, PWE, Warszawa
Urbanek P. (2017), Zrównoważona karta wyników w procesie zarządzania uczelnią publiczną, Dylematy zarządzania kosztami i dokonaniami, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 472, Wrocław.
Zieleniewski J., Organizacja i zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1969
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 0
Liczba cytowań: 0