Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Quality in Sport

The quality of teaching by lecturers in the evaluation of students of the Academy of Physical Education and University of Economics in Katowice
  • Home
  • /
  • The quality of teaching by lecturers in the evaluation of students of the Academy of Physical Education and University of Economics in Katowice
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 2 (2015) /
  4. Articles

The quality of teaching by lecturers in the evaluation of students of the Academy of Physical Education and University of Economics in Katowice

Authors

  • Paulina Socha

DOI:

https://doi.org/10.12775/QS.2015.012

Keywords

characteristics of the university teacher, student expectations, pedagogics, Academy of Physical Education, University of Economics, Katowice

Abstract

The aim of the study was to present the expectations of students towards their teachers in the teaching process . Material and methods. The study was conducted using the questionnaire method among students of Physical Education and the University of Economics in Katowice. Assessed the quality of education by using 5-points Likerts scale . Basic results. The most highly valued aspects of the work of lecturers were having practical knowledge, skill and competence of its transmission. Conclusions. The study may serve scholars to align standards and level of education relative to the requirements of the students.

References

Banach C., Polska szkoła i system edukacji Przemiany i perspektywy, Wydawnictwo UMK, Toruń 1999;

Bogusz J., Autorytet nauczyciela akademickiego a wyniki kształcenia i wychowania. Pedagogika Szkoły Wyższej, 1996, 4;

Całek K. i in., Poradnik Dydaktyka Szkoły Wyższej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2007;

Karpińska A., Wróblewska W., Dylematy dydaktyki szkoły wyższej w dialogu i perspektywie, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana, Białystok 2008;

Kruszewski K., Sztuka nauczania. T. 1 Czynności nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005;

Rębisz S., Polański G., Preferowane cechy nauczyciela akademickiego kierunku pedagogika w opinii studentów. Krótki komunikat ze zwiadu badawczego na Uniwersytecie Rzeszowskim, Edukácia človeka – problémy a výzvy pre 21. Stornie, pod red. Mareka Lukáča, Prešovská univerzita v Prešove, Prešov, ss. 324 – 331.

Rozmus A. (red.), Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2010;

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Oficyna Wydawnicza ŁOŚGRAF, Warszawa 2008;

Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2013;

Sierecka A, Pindor K., Kompetencje i kwalifikacje zawodowe nauczycieli akademickich, Zeszyty Naukowe WSOWL, nr 3 (165) 2012, Wrocław 2012;

Sipińska D., Refleksyjny nauczyciel, [w:] Edukacja i Dialog nr 1/1996, Warszawa 1996;

Szerląg A. (red.), Problemy edukacji w szkole wyższej, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2006.

Quality in Sport

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-06-30

How to Cite

1.
SOCHA, Paulina. The quality of teaching by lecturers in the evaluation of students of the Academy of Physical Education and University of Economics in Katowice. Quality in Sport. Online. 30 June 2015. Vol. 1, no. 2, pp. 60-67. [Accessed 4 July 2025]. DOI 10.12775/QS.2015.012.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 1 No. 2 (2015)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 408
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

characteristics of the university teacher, student expectations, pedagogics, Academy of Physical Education, University of Economics, Katowice
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop