Presentation of the athlete's personal brand and delivering value to the sponsor
DOI:
https://doi.org/10.12775/QS.2016.015Keywords
personal brand, sport, sponsoring, marka osobistaAbstract
The article is one of the author’s first research steps on his way to identify the concept of personal brand communication of a sportsperson with the use of ICT tools. The cognitive stage of the article presents the overview of selected theoretical achievement, which may serve as the basis for further research considerations within this area. In the second part – designing – the author attempts to present the reference methodology thanks to which a sportsperson will be capable of presenting in a more economically effective way their personal brand and providing a higher level of value while cooperating with a sponsor.
References
Armstrong G., Kotler P., Marketing wprowadzenie, wyd. Wolters Kulwer business, Warszawa 2012, s.43.
Cooper R. G., Formula for Success, „Marketing Management”, marzec-kwiecień 2006, str. 19-23; Jaruzelski B., Dehoff K., The global Innovations of 1000, “Strategy + Business” 2007.
Dobiegała-Korona B., Doligalski T. (red.), Zarządzanie wartością klienta, Warszawa 2010r., s. 29.
Idzikowski W., Wprowadzanie innowacji dla komunikacji marki osobistej w sporcie, metoda Lean startup i przedstawienie możliwego kierunku doskonalenia, Zmiana warunkiem sukcesu – konferencja 2015, materiały publikowane w zeszytach naukowych UE Wrocław, publikacja w cyklu wydawniczym.
Keller K. L., Conceptualizing, measuring and managing customer based brand equity, “Journal of Marketing”, January 1993.
Kłeczek R., Marketing i wartość, metodologiczne aspekty badania skuteczności działań marketingowych, wyd. UE we Wrocławiu.
Kopecka-Piech K. (red.), Innowacyjność przemysłów kreatywnych, Media a sport, wyd. Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie, Wrocław 2015.
Kumar V., Zarządzanie wartością klienta, Warszawa 2010.
Maurya A., Running lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works, [w:] Robotham M., Mark Robotham's Blog,
https://succinctstories.wordpress.com/ [dostęp: 22.09.2015], na podstawie kanwy businessmodelgeneration.com.
Rappaport A., Creating Shareholder Value. A Guide for Managers and Investors, The Free Press 1986.
Riese E., Metoda lean startup, wyd. One Press, Gliwice 2012r., str. 69
Rogowski W., Michalczewski A., Zarządzanie ryzykiem w przedsięwzięciach inwestycyjnych, wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
Rust R. T., Ambler T., Carpenter G. S., Kumar V., Srivasava R. K., Measuring marketing productivity: Current knowledge and future directions, “Journal of Marketing”, October 2004
Srovastava R. K., Shervani T. A., Fahey L., Market-based assets and shareholder value: A framework for analysis, “Journal of Marketing”, January 1998, 62, 1.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 644
Number of citations: 0