Społeczność LGBTQIA w muzeach australijskich: wskazówki programowe
DOI:
https://doi.org/10.12775/ZWAM.2020.7.20Słowa kluczowe
Muzea LGBTQIA, programy muzealne, muzea AustraliaAbstrakt
Artykuł pokrótce przedstawia ruch społeczności LGBTQIA w Australii pod koniec 20. wieku oraz rozwój programów muzealnych dotyczących tej grupy społecznej. W 1995 roku sekcja GLAMA (Gay and Lesbian Alliance of Museums Australia) przygotowała ‘Zalecenia Dotyczące Społeczności LGBTQIA w Programach i Praktyce Muzealnej’, w celu zachęcenia większej ilości muzeów tego kraju do włączenia tematyki LGBTQIA do swoich programów. Artykuł przedstawia główne założenia tego dokumentu.
Bibliografia
Davison Kate
: Agents of Social Change? LGBT voices in Australian museums, „The La Trobe Journal”, t. 87.
Middleton Craig, Sullivan Nikki
: Queering the Museum, Abingdon, Oxon: Routledge.
Nguyen Vu Tan
: Mediating queer controversy in Australian museum exhibitions, „Historic Environment” t. 28 (3).
Nguyen Vu Tan
: Queering Australian Museums: Management, Collections, Exhibitions, and Connections, PhD thesis, Museum Studies, Faculty of Arts and Social Sciences, The University of Sydney.
[bibliografia internetowa w skoroszycie]
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:
a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);
c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;
e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 4.0).
2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.
3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 373
Liczba cytowań: 0