Opowieść o pańszczyźnie w erze Taylor Swift. O wystawie Chłop-niewolnik? Muzeum Narodowego Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie
DOI:
https://doi.org/10.12775/ZWAM.2024.11.24Bibliografia
Dymek Jakub
: Dlaczego młode kobiety wybierają inaczej niż młodzi mężczyźni, „Tygodnik Powszechny”, nr 21/2024.
Kroh Antoni, Dobroch Bartek
: Całą historię związku ludu z tradycją inteligencką trzeba napisać na nowo. „Chłopki”, „Chamstwo” to przygrywka, „Tygodnik Powszechny”, nr 13/2024.
Kuciel-Frydryszak Joanna
: Chłopki. Opowieść o naszych babkach, Warszawa: Wydawnictwo Marginesy.
: Służące do wszystkiego, Warszawa: Wydawnictwo Marginesy.
Waldemar Kuligowski (red.)
: Chłop-niewolnik? Szreniawskie seminaria antropologiczne, Szreniawa: Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie.
Waldemar Kuligowski, Arkadiusz Jełowicki (red.) 2024: Chłop-niewolnik? Opowieść o pańszczyźnie, katalog wystawy, Szreniawa: Narodowe Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego.
Leszczyński Adam
: „Nie mają nasi wieśniacy wolności”. Dlaczego pańszczyznę w przedrozbiorowej Rzeczypospolitej można porównać do niewolnictwa [w:] Chłop-niewolnik? Opowieść o pańszczyźnie, katalog wystawy, red. Waldemar Kuligowski, Arkadiusz Jełowicki, Szreniawa: Narodowe Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego.
: Obrońcy pańszczyzny, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
: Ludowa historia Polski, Warszawa: Wydawnictwo W.A.B.
Madeyska Marta
: Aleja włókniarek, Wołowiec: Wydawnictwo Czarne.
Pietrzak Małgorzata (red.)
b.d., Informator. Szreniawa: Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie.
Pobłocki Kacper
: Chamstwo, Wołowiec: Wydawnictwo Czarne.
Rauszer Michał
: Bękarty pańszczyzny, Warszawa: Wydawnictwo RM.
Szajkowski Maciej
: Wsi burzliwa, wsi bolesna, niech historię napiszą zwyciężeni [w:] Chłop-niewolnik?
Opowieść o pańszczyźnie, katalog wystawy, red. Waldemar Kuligowski, Arkadiusz Jełowicki, Narodowe Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego.
Strzelecka Marta
: Ziemianki. Co panie z dworów łączyło z chłopkami, Warszawa: Wydawnictwo Marginesy.
Sulej Karolina
: Era Taylor Swift, Warszawa: Wydawnictwo W.A.B.
Urbanik-Kopeć Alicja
: Anioł w domu, mrówka w fabryce, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
: Matrymonium. O małżeństwie nieromantycznym, Wołowiec: Wydawnictwo Czarne. (oprac. zbiorowe)
: Ludowa historia kobiet, Warszawa: Wydawnictwo RM.
Źródła internetowe
Strona Fundacji Dziewuchy Dziewuchom https://www.dziewuchydziewuchom.pl/onas/ dostęp 10.09.2024.
Januszewska Paulina
: Ciocia Taylor z Ameryki czy wciąż zwykła dziewczyna? [w:] „Krytyka Polityczna” z 26.12.2023, https://krytykapolityczna.pl/kultura/ciocia-taylor-z-ameryki-czywciaz-zwykla-dziewczyna/ dostęp: 10.07.2024.
Kowalczyk Piotr
: Witajcie w Taylorversum, [w:] „Dwutygodnik”, 7/2024 (391), https://www.dwutygodnik.com/artykul/11391-witajcie-w-taylorversum.html dostęp: 4.08.2024.
Majkowska-Szajer Dorota
: „Kogo stać?” – wystawa niestała w Muzeum Etnograficznym w Krakowie, [w:] Zbiór Wiadomości do Antropologii Muzealnej nr 8/2021, https://zwam.ptl.info.pl/?p=548 dostęp 4.08.2024.
Szwed Piotr
: Zwyczajna dziewczyna, [w:] „Dwutygodnik”, 10/2019 (267), https://www.dwutygodnik.com/artykul/8522-zwyczajna-dziewczyna.html dostęp 4.08.2024.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:
a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);
c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;
e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 4.0).
2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.
3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 59
Liczba cytowań: 0