Sacrum w muzeum. Refleksje muzealnika
Bibliografia
• Clifford James
: Four Northwest Coast Museums: Travel Reflections, [w:] J. Clifford, Routes, Travel and Translation in the Late Twentieth Century, Harvard University Press, Cambridge–Massachusetts–London.
• Dellis Clėmentine
: Swobodne spadanie – stopklatka. Afryka, wystawy, artyści, [w:] Muzeum sztuki. Antologia, red. M. Popczyk, Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS.
• Durkheim Emile
: Elementarne formy życia religijnego, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
• Eliade Mircea
: Sacrum a profanum. O istocie sfery religijne, przeł. B. Baran, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.
• Pawlik Jacek Jan
: Sacrum ponowoczesności, [w:] Czy sacrum jest jeszcze święte?, red. Z. Kunicki, Olsztyn:, „Hosianum”.
• Popczyk Maria (red.)
: Muzeum sztuki. Antologia, Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS.
• Sedlmayr Hans
: Muzeum, [w:] Muzeum sztuki. Antologia, red. M. Popczyk, Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS.
• Żygulski Zdzisław, jun.
: Muzea na świecie. Wstęp do muzealnictwa, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Strony internetowe
• Ethics and practice of conservation. A handbook for the conservation of ethnographic heritage and artifacts made with different materials: [http://www.aiccm.org.au/events/ethics-and-practice-conservation-call-papers;data dostępu: 15.12.2014].
• Kodeks etyki dla muzeów ICOM, http://icom.museum/fileadmin/user_upload/pdf/Codes/ poland.pdf; data dostępu 15.10.2015] (tłumaczenie prof. dr. hab. Stanisława Waltosia).
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:
a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);
c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;
e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 4.0).
2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.
3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 67
Liczba cytowań: 0