Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Quality in Sport

Analysis of activities in social media polish men's volleyball clubs of PlusLiga
  • Home
  • /
  • Analysis of activities in social media polish men's volleyball clubs of PlusLiga
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 4 No. 2 (2018) /
  4. Articles

Analysis of activities in social media polish men's volleyball clubs of PlusLiga

Authors

  • Roksana Płonka Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu http://orcid.org/0000-0002-2472-384X

DOI:

https://doi.org/10.12775/QS.2018.008

Keywords

social media, sports marketing, analyse, men’s volleyball, PlusLiga, media społecznościowe, marketing sportowy, analiza, siatkówka mężczyzn

Abstract

The article has been written in order to present activities in social media of PlusLiga teams in Polish men's volleyball sport clubs. The aim of this report is to show the diversified social media management (Facebook and Instagram in particular) influence on the recipients statistics. The main research method for the given article is data obtained from club profiles on Instagram and Facebook. The Instagram data has underwent a detailed analysis as this social medium is one of the main tools of sports marketing, building and promoting a good image of sports teams. Thanks to the information provided, it is possible to determine at what stage is the social media sports marketing of the PlusLiga clubs. Eight teams with different positions in the league table from season 2017/18 were selected for the study. The presented results and charts are an original work and can be used to analyze the development of social media activities of men's volleyball teams.

References

Evans D. McKee J. (2010), Social Media Marketing - The Next Generation of Business Engagement.

https://www.facebook.com/CerradCzarniRadom/

https://www.facebook.com/mksbedzinsa/

https://www.facebook.com/treflgdansk/

https://www.facebook.com/bydgoszcz.chemik/

https://www.facebook.com/zaksa.kk/

https://www.facebook.com/KlubJW/

https://www.facebook.com/assecoresovia.sa/

https://www.facebook.com/indykpolazsolsztyn/

https://www.instagram.com/assecoresovia/?hl=pl

https://www.instagram.com/cerrad_czarni_radom/?hl=pl

https://www.instagram.com/indykpolazsolsztyn/?hl=pl

https://www.instagram.com/zaksa_kedzierzyn_kozle/?hl=pl

https://www.instagram.com/treflgdanskofficial/?hl=pl

https://www.instagram.com/mksbedzin/?hl=pl

https://www.instagram.com/jastrzebski_wegiel/?hl=pl

https://www.instagram.com/chemik___bydgoszcz/?hl=pl

http://zaksa.pl/historia/

http://www.indykpolazs.pl/

http://mksbedzin.pl/

Quality in Sport

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2018-07-30

How to Cite

1.
PŁONKA, Roksana. Analysis of activities in social media polish men’s volleyball clubs of PlusLiga. Quality in Sport. Online. 30 July 2018. Vol. 4, no. 2, pp. 18-35. [Accessed 1 July 2025]. DOI 10.12775/QS.2018.008.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 4 No. 2 (2018)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1565
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

social media, sports marketing, analyse, men’s volleyball, PlusLiga, media społecznościowe, marketing sportowy, analiza, siatkówka mężczyzn
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop