Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Quality in Sport

Networking in management of relationships with the sports and leisure service market
  • Home
  • /
  • Networking in management of relationships with the sports and leisure service market
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 3 No. 4 (2017) /
  4. Articles

Networking in management of relationships with the sports and leisure service market

Authors

  • Agnieszka Widawska-Stanisz Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/QS.2017.020

Keywords

relationship marketing, networking, business environment, service marketing

Abstract

The aim of the paper is to present the opportunities provided by the network of contacts and recommendations in business relationship management. The starting point of the present study is relationship marketing which assumes that relationships can be built, sustained and enriched not only with buyers of products and services but also with other entities from the enterprise market environment. The sports and leisure service market is a very specific sector and, at the same time, a huge industry. In the paper, there are presented the assumptions of the marketing of relationships, recommendations and networking activities - the most important from the point of view of building relationships. The text is supplemented with the assumptions of the relationship marketing model of the sports and leisure company taking into account the use of business networks with, among others, the entities such as dietician services, diet catering companies, companies providing sportswear and supplements.

References

Dziewanowska K., Relacje i lojalność klientów w marketing, Wyd. Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012

Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999

Gnyszka M., Networking nie działa i co musisz zrobić by to zmienić, Wyd. OnePress, Gliwice 2017

Jantsch J., Siła pozytywnych opinii. Jak efektywnie wykorzystać najlepszy kanał informacyjny do reklamy Twojej firmy, MT Biznes, Warszawa 2011

Mazur J., Zarzadzanie marketingiem usług, Wyd. Difin, Warszawa 2001

Moczydłowska J. M., Korombel A., Bitkowska A., Relacje jako kapitał organizacji, Wyd. Difin, Warszawa 2017

Otto J., Marketing relacji, koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2001

Raport Instytutu Badań Strukturalnych pt. Ocena korzyści społecznych inwestycji w sport w odniesieniu do ponoszonych kosztów, thttp://ibs.org.pl/app/uploads/2017/01/IBS_Report_03a_2016_pl_streszczenie_pl.pdf

Ratajczak-Mrozek M., Podejście sieciowe do współpracy przedsiębiorstw, Marketing i Rynek, 2010 nr 8

Rydel M., Ronkowski C.: Marketing partnerski. Marketing i Rynek 1995, nr 9

Turniak G., Wendt R., Profesjonalny networking, kontakty, które procentują, Wyd. Eurograf, 2016

www1 http://www.bnipolska.pl/networking-w-biznesie-i-sprzedazy/

Quality in Sport

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2018-05-27

How to Cite

1.
WIDAWSKA-STANISZ, Agnieszka. Networking in management of relationships with the sports and leisure service market. Quality in Sport. Online. 27 May 2018. Vol. 3, no. 4, pp. 22-30. [Accessed 22 June 2025]. DOI 10.12775/QS.2017.020.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 3 No. 4 (2017)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 695
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

relationship marketing, networking, business environment, service marketing
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop