Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Quality in Sport

Presentation of the athlete's personal brand and delivering value to the sponsor
  • Home
  • /
  • Presentation of the athlete's personal brand and delivering value to the sponsor
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 3 (2016) /
  4. Articles

Presentation of the athlete's personal brand and delivering value to the sponsor

Authors

  • Wojciech Idzikowski Presentation of the athlete's personal brand and delivering value to the sponsor

DOI:

https://doi.org/10.12775/QS.2016.015

Keywords

personal brand, sport, sponsoring, marka osobista

Abstract

                The article is one of the author’s first research steps on his way to identify the concept of personal brand communication of a sportsperson with the use of ICT tools. The cognitive stage of the article presents the overview of selected theoretical achievement, which may serve as the basis for further research considerations within this area. In the second part – designing – the author attempts to present the reference methodology thanks to which a sportsperson will be capable of presenting in a more economically effective way their personal brand and providing a higher level of value while cooperating with a sponsor.

References

Armstrong G., Kotler P., Marketing wprowadzenie, wyd. Wolters Kulwer business, Warszawa 2012, s.43.

Cooper R. G., Formula for Success, „Marketing Management”, marzec-kwiecień 2006, str. 19-23; Jaruzelski B., Dehoff K., The global Innovations of 1000, “Strategy + Business” 2007.

Dobiegała-Korona B., Doligalski T. (red.), Zarządzanie wartością klienta, Warszawa 2010r., s. 29.

Idzikowski W., Wprowadzanie innowacji dla komunikacji marki osobistej w sporcie, metoda Lean startup i przedstawienie możliwego kierunku doskonalenia, Zmiana warunkiem sukcesu – konferencja 2015, materiały publikowane w zeszytach naukowych UE Wrocław, publikacja w cyklu wydawniczym.

Keller K. L., Conceptualizing, measuring and managing customer based brand equity, “Journal of Marketing”, January 1993.

Kłeczek R., Marketing i wartość, metodologiczne aspekty badania skuteczności działań marketingowych, wyd. UE we Wrocławiu.

Kopecka-Piech K. (red.), Innowacyjność przemysłów kreatywnych, Media a sport, wyd. Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie, Wrocław 2015.

Kumar V., Zarządzanie wartością klienta, Warszawa 2010.

Maurya A., Running lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works, [w:] Robotham M., Mark Robotham's Blog,

https://succinctstories.wordpress.com/ [dostęp: 22.09.2015], na podstawie kanwy businessmodelgeneration.com.

Rappaport A., Creating Shareholder Value. A Guide for Managers and Investors, The Free Press 1986.

Riese E., Metoda lean startup, wyd. One Press, Gliwice 2012r., str. 69

Rogowski W., Michalczewski A., Zarządzanie ryzykiem w przedsięwzięciach inwestycyjnych, wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.

Rust R. T., Ambler T., Carpenter G. S., Kumar V., Srivasava R. K., Measuring marketing productivity: Current knowledge and future directions, “Journal of Marketing”, October 2004

Srovastava R. K., Shervani T. A., Fahey L., Market-based assets and shareholder value: A framework for analysis, “Journal of Marketing”, January 1998, 62, 1.

Quality in Sport

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2016-09-30

How to Cite

1.
IDZIKOWSKI, Wojciech. Presentation of the athlete’s personal brand and delivering value to the sponsor. Quality in Sport. Online. 30 September 2016. Vol. 2, no. 3, pp. 7-17. [Accessed 20 May 2025]. DOI 10.12775/QS.2016.015.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 2 No. 3 (2016)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 788
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

personal brand, sport, sponsoring, marka osobista
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop