Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Quality in Sport

The logic of value creation in the sport organization
  • Home
  • /
  • The logic of value creation in the sport organization
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 2 (2016) /
  4. Articles

The logic of value creation in the sport organization

Authors

  • Adam Krystian Wiśniewski Katedra Organizacji i Zarządzania, Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

DOI:

https://doi.org/10.12775/QS.2016.008

Keywords

Value, Management, Value Chain, Value Shop, Value Net

Abstract

Creating value by sports organizations is dependent on the performance of their functions and determinants of business. Success depends on the proper application of the model and methods for creating and capturing value. Their importance to the organization stems from the awareness of customers’ needs and their position in the value model. The paper discuss theoretical and practical methods and tools used in the concept of value creation by sports organizations. In the introductory part, the author presents the views, sources, types and motives of use the value priority in organizations. Then he focuses on the analysis of used in practice theories of value creation by sports organizations.

References

Ciupiński D., Wiśniewski A.K., Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw w perspektywie generowania wartości, [w:] Dudzik-Lewicka I., Howaniec H., Waszkielewicz W., Zarządzanie wiedzą i innowacje w organizacji, Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała 2015, s. 290.

Czakon W., Paradygmat sieciowy w naukach o zarządzaniu, „Przegląd Organizacji”2011, nr 11, s. 3-6.

Falencikowski T., Spójność modeli biznesu. Koncepcja i pomiar, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2013, s. 55.

Jabłoński M., Kształtowanie modeli biznesu w procesie kreacji wartości przedsiębiorstw. Difin, Warszawa 2013, s. 56.

Kotler, Ph., Marketing, Wydawnictwo Rebis, Poznań 2005, s. 60.

Lind M., Goldkuhl G., The constituents of business interaction – generic Lahered Patterns, “Data & Knowledge Engineering” 47/2003, s. 337.

Mazur K., Tworzenie i przywłaszczanie wartości. Perspektywa relacji pracownik-organizacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra, 2011, s. 39.

Norman R., Ramirez R., From Value Chain to Value Constellation: Designing Interactive Strategy, Harvard Business Review, July-August 1993.

Panfil R., Zarządzanie produktem klubu sportowego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Edukacji w Sporcie, Warszawa 2005 s. 18.

Porter M.E., Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, The Free press, New York, 1985, s. 37.

Porter M.E., Przewaga konkurencyjna – osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Helion, Gliwice 2006, s. 65.

Slywotzky A.J., Morrison D.J., Andelman B., Strefa zysku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000, s. 36.

Smith A., Badanie nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, PWE, Warszawa 1954, t. 1, s.20.

Stabell C.B., Fjeldstad Ø. D., Configuring Value for Competitive Advantage: On Chains, Shops, and Networks, Strategic Management Journal, 1998, Vol. 19., s. 420 - 426.

Szymura-Tyc M., Marketing we współczecnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2005, s. 68.

Wiśniewski A.K., Zarządzanie klubem sportowym na przykładzie Indykpolu AZS Olsztyn, Journal of Health Sciences, 2013, Vol. 3, No 11, s. 168.

Woodall T., Conceptualising ‘Value for the Customer’: An Attributional, Structural and Dispositional Analysys, “Academy of Marketing Science Review”, vol. 1, 2003, s. 21.

Zalewski R. I., Wpływ jakości wyrobów na konkurencyjność przedsiębiorstw [w:] Konkurencyjność przedsiębiorstw, red. Skawińska E., PWN, Warszawa – Poznań 2002, s. 186.

Zorde K., Metafizyczne wątki w ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 115.

Quality in Sport

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2016-06-30

How to Cite

1.
WIŚNIEWSKI, Adam Krystian. The logic of value creation in the sport organization. Quality in Sport. Online. 30 June 2016. Vol. 2, no. 2, pp. 19-29. [Accessed 15 June 2025]. DOI 10.12775/QS.2016.008.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 2 No. 2 (2016)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 522
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

Value, Management, Value Chain, Value Shop, Value Net
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop