Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login

Quality in Sport

An international network sporting event based on the example of the Four Hills Tournament
  • Home
  • /
  • An international network sporting event based on the example of the Four Hills Tournament
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 No. 3 (2019) /
  4. Articles

An international network sporting event based on the example of the Four Hills Tournament

Authors

  • Barbara Majewska Czestochowa University of Technology, Faculty of Management, Institute of Logistics and International Management, Poland https://orcid.org/0000-0002-0489-3729

DOI:

https://doi.org/10.12775/QS.2019.014

Keywords

network of connections, ski Jumping, Four Hills Tournament, sporting event

Abstract

The major research objective of the paper is to identify the essence of international sporting events, whose network nature is related to organizational links between cities, sports associations, the media, sponsors and other stakeholders. The analysis is based on the example of a cyclical event - the Four Hills Tournament. The stakeholder analysis was carried out and a model of network management of the relationship and organization of the sporting event was indicated. The history of the Tournament was also discussed in conjunction with the marketing, organizational and technological trends that have changed over the years.

References

Budner W. (2012), Organizacja wielkich imprez sportowych jako wyraz wzrostu konkurencyjności miasta, w: Gulczyński W. (ed.) Lokalne i regionalne problemy gospodarki przestrzennej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim, Gorzów Wielkopolski, pp. 35-46.

Czakon W. (2005), Istota relacji sieciowych przedsiębiorstwa, „Przegląd Organizacji”, No. 9, pp. 10-13.

Grix J., Lee D. (2013), Soft Power, Sports Mega-Events and Emerging States: The Lure of the Politics of Attraction, Global Society, 27:4, 521-536, DOI:10.1080/13600826.2013.827632.

Herstein R., Berger R. (2013), Much more than sports: sports events as stimuli for city re-branding, “Journal of Business Strategy”, Vol. 34, No. 2, pp. 38-44.

Iwan B. (2010), Nowe trendy w marketingu sportowym, „Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing”, No. 3(52), pp. 353-367.

Kim J.W. (2010), The worth of sport event sponsorship: an event study, “Journal of Management and Marketing Research”, Vol. 5, pp. 1-14.

Krzyżanowski L. (1999), O podstawach kierowania organizacjami inaczej, PWN, Warszawa.

Nufer G., Bühler A. (2010), Establishing and Maintaining Win-Win Relationships in the Sports Sponsorship Business, „Journal of Sponsorship”, Vol. 3, No. 2.

Rudawska E. (2011), Interesariusze w marketing relacji na rynku usług sportowych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne problemy usług”, No. 690, pp. 153-165.

Shipway R., Fyall A. (2012), International Sports Events. Impacts, experiences and identities, Routledge, New York.

Quality in Sport

Downloads

  • PDF

Published

2019-11-15

How to Cite

1.
MAJEWSKA, Barbara. An international network sporting event based on the example of the Four Hills Tournament. Quality in Sport. Online. 15 November 2019. Vol. 5, no. 3, pp. 22-33. [Accessed 9 July 2025]. DOI 10.12775/QS.2019.014.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 5 No. 3 (2019)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 497
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

network of connections, ski Jumping, Four Hills Tournament, sporting event
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop