Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (Canada)
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Journal of Corporate Responsibility and Leadership

The Development of the CSR Concept and Theories
  • Strona domowa
  • /
  • The Development of the CSR Concept and Theories
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 5 Nr 2 (2018): Corporate Social Responsibility: Theory, Education, Business Practice /
  4. Articles

The Development of the CSR Concept and Theories

Autor

  • Paulina Księżak The Faculty of Economic Sciences and Management, Nicolaus Copernicus University in Toruń, The Faculty of Law, Economics and Management, The University of Angers, France
  • Joanna Szkolmowska The Faculty of Economic Sciences and Management, Nicolaus Copernicus University in Toruń, Poland The Faculty of Law, Economics and Management, The University of Angers, France

DOI:

https://doi.org/10.12775/JCRL.2018.010

Słowa kluczowe

corporate social responsibility, CSR, CSR theories, Corporate Social Performance, Shareholder Value Theory, Normative Stakeholder Theory, Corporate Citizenship, responsive CSR, strategic CSR, Three Domain Model

Abstrakt

Purpose: The aim of this paper is to study the origins and development of the concept and discuss the evolution of the views on the matter of CSR.
Design/methodology/approach: The narrative literature review methodology is applied to achieve the aim of the study. The paper is divided into two main sections. In the first one, the development of the CSR concept is presented. In the second one, the variety of theories related to the issue of social responsibility of business organisations is discussed.
Findings: The papers points out relations between development of the CSR concept and evolved theories referring to the matter of CSR.
Research and practical limitations/implications: The article is theoretical and may be subject to further research. However, analysing the data basing only on the literature review may appear as the limitation of the study.
Originality/value: A major concern of the article is the development of the CSR concept. The paper elaborates it in relation to the evolved theories on the matter of CSR. The value that it contains plays a significant role, especially in the occurrence of development of CSR policies in companies around the world.

Paper type: literature review.

Journal of Corporate Responsibility and Leadership

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2019-03-12

Jak cytować

1.
KSIĘŻAK, Paulina & SZKOLMOWSKA, Joanna. The Development of the CSR Concept and Theories. Journal of Corporate Responsibility and Leadership [online]. 12 marzec 2019, T. 5, nr 2, s. 27–46. [udostępniono 3.7.2025]. DOI 10.12775/JCRL.2018.010.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 5 Nr 2 (2018): Corporate Social Responsibility: Theory, Education, Business Practice

Dział

Articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 594
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

corporate social responsibility, CSR, CSR theories, Corporate Social Performance, Shareholder Value Theory, Normative Stakeholder Theory, Corporate Citizenship, responsive CSR, strategic CSR, Three Domain Model
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa