Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (Canada)
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Journal of Corporate Responsibility and Leadership

Reporting as an Important Instrument of Corporate Social Responsibility
  • Home
  • /
  • Reporting as an Important Instrument of Corporate Social Responsibility
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 3 No. 2 (2016): Positive Management and Leadership in Socially Responsible Organisations /
  4. Articles

Reporting as an Important Instrument of Corporate Social Responsibility

Authors

  • Wojciech Leoński The Faculty of Economics and Management, The University of Szczecin
  • Karolina Beyer The Faculty of Economics and Management, The University of Szczecin

DOI:

https://doi.org/10.12775/JCRL.2016.009

Keywords

corporate social responsibility, social reporting, strategy

Abstract

Corporate social responsibility (CSR) is a conception of management which obliges the enterprises to respect ecological, social and ethical factors. By being socially responsible, the companies can gain competitive edge in various areas of business. As a result the idea of CSR becomes more popular among Polish enterprises. Social reporting is one of the most important elements of CSR. Preparing and publishing documents which present some useful information regarding CSR can play an important role in every business. The aim of the paper is to show the importance of reporting in corporate social responsibility. The analysis is based on the findings from the available documents and reports in scope of CSR.

References

Anam, L., Kacprzak, J. (Eds.) (2015), Raportowanie niefinansowe: Poradnik dla raportujących, Zespół ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa.

Fijałkowska, J., Sobczak, M. (2014), “Raportowanie społecznie odpowiedzialnych działań przedsiębiorstwa – wiarygodne informowanie czy narzędzie PR?”, in: AlNoorachi, M., Woźniak, A. (Eds.), Współczesne wyzwania zarządzania marketingowego, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Tom XV, Zeszyt IV, cz. 2, Łódź, Warszawa, pp. 189 – 203.

Fifka, M., Loza Adaui, C.R. (2015), “CSR Reporting – Administrative Burden or Competitive Advantage”, in: O’Riordan, L., Zmuda, P., Heinemann, S. (Eds.), New Perspectives on Corporate Social Responsibility: Locating the Missing Link, Springer Gabler, Germany pp. 285 – 300.

Hopkins, M. (2007), Corporate Social Responsibility and International Development: Is Business the Solution?, Earthscan, London.

KPMG (2015), Currents of Change: The KPMG Survey of Corporate Responsibility Reporting 2015. Retrieved from https://www.kpmg.com/CN/en/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Documents/kpmgsurveyofcorporateresponsibilityreporting2015O201511.pdf (accessed 16 August 2016).

Leibs, S. (2007), “Sustainability Reporting: Earth in the Balance Sheet”, CFO Magazine, December 1. Retrieved from http://ww2.cfo.com/riskcompliance/2007/12/sustainabilityreportingearthinthebalancesheet/ (accessed 16 August 2016).

Leoński, W. (2015), “Koncepcja CSR w polskim sektorze MSP”, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, No. 229, pp. 92 – 102.

Leoński, W. (2016), “Narzędzia społecznej odpowiedzialności biznesu a wielkość przedsiębiorstwa”, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, No. 254, pp. 89 – 98.

Piskalski, G. (2015), Społeczna odpowiedzialność biznesu w polskich realiach: Teoria a praktyka, Fundacja CentrumCSR.pl, Warszawa.

Responsible Business Forum (2016), Encyklopedia CSR. Retrieved from http://odpowiedzialnybiznes.pl/haslaencyklopedii/raportowaniespoleczne/ (accessed 16 August 2016).

Rudnicka, A. (2012), CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Żemigała, M. (2007), Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Journal of Corporate Responsibility and Leadership

Downloads

  • PDF

Published

2017-02-01

How to Cite

1.
LEOŃSKI, Wojciech & BEYER, Karolina. Reporting as an Important Instrument of Corporate Social Responsibility. Journal of Corporate Responsibility and Leadership [online]. 1 February 2017, T. 3, nr 2, s. 67–77. [accessed 2.2.2023]. DOI 10.12775/JCRL.2016.009.
  • PN-ISO 690 (Polish)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 3 No. 2 (2016): Positive Management and Leadership in Socially Responsible Organisations

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 242
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Newsletter
Unsubscribe

Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

corporate social responsibility, social reporting, strategy
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop